יש הרבה מאוד דברים שכולנו מייחלים להם בשנה החדשה, בראשם כמובן החזרת כל החטופים והשבויים, אבל יש גם בעיות מקומיות שהגיע הזמן למצוא להן פתרון.
5 צפייה בגלריה
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בבת ים. מחכים להתחדשות
(צילום: קובי קואנקס)

חלאס עם הבחירות המקומיות


פעם שלישית ובלי גלידה שמועד הבחירות המוניציפאליות לראשות ולמועצת העיר נדחים. נכון לעכשיו, הבחירות נדחו מחודש אוקטובר 2023, לינואר 2024 ושוב לפברואר 2024 – וגם זה כנראה עוד לא סופי. ארבעת המתמודדים כבר מותשים, חלק בזבזו כל שקל שהיה להם פירקו ושרפו תוכניות חיסכון, נותרו עם לשון בחוץ ועדיין לא יודעים מתי יתקיימו הבחירות – ואם יש להם בכלל סיכוי.
המסרים של תחילת הקמפיינים כבר לא ממש רלוונטיים, כי כולם מתאחדים תחת מסר של "ביטחון מעל הכל". גם לציבור התושבים נמאס כבר ממסרים פוליטיים, כאלו שמפצלים את העם או מורידים את המורל, ולפי מצב הרוח הציבורי – הבחירות המקומיות ממש לא בסדר עדיפויות או מעניינות כרגע את התושבים, מה שלכאורה מרמז כי הציבור לא יצביע ברגליו בקלפי, למעשה – עשוי אפילו לא יגיע בכלל להצביע, וחבל.

5 צפייה בגלריה
בחירות לרשויות המקומיות
בחירות לרשויות המקומיות
בחירות לרשויות המקומיות. די כבר
(צילום: קובי קואנקס)

קראו גם:

דואגים לצעירים


לפי כל מדד סטטיסטי – בת ים היא העיר המבוגרת ביותר בישראל. חלק ניכר מתושבי העיר, המהווים קרוב ל-45% מהתושבים, משתייכים לדור השלישי. העיר סובלת מהגירה שלילית (כ-5% בממוצע בשנה), ומי שעוזבים למעשה – הם הצעירים, שלא יכולים להרשות לעצמם אי-מציאת תעסוקה, יוקר מחייה, או לגור בעיר שבה חיי הלילה מעטים יחסית. רבים מתושבי בת ים רוצים שהשנה תדאג בת ים לתושביה הצעירים, הקיימים והחדשים, בין אם במגורים, בחיי לילה ובמקומות עבודה שיאפשרו לתושבים לא רק לישון בעיר אלא גם להתפרנס בה.

5 צפייה בגלריה
תחנת משטרת בת ים
תחנת משטרת בת ים
תחנת משטרת בת ים. הפשע חייב לעזוב
(צילום: קובי קואנקס)

הפשע חייב לעזוב את העיר


מנתוני המשטרה לשנת 2023 עולה כי לפחות חמישה מקרי רצח הקשורים לעולם התחתון נרשמו בעיר בשנה האחרונה. כמעט מדי שבוע מפרסמת המשטרה הודעות על מציאת דירות מסתור ששמשו כחממות סמים, והנתונים מלמדים כי כ-250 דירות נפרצו בעיר בשנה האחרונה, בנוסף ל-80 בתי עסק, כ-430 מכוניות נגנבו ומאות מקרי אלימות בתוך המשפחה התרחשו. מה צריך לעשות? העיר בת ים צריכה לא רק לנקות את העיר אלא גם למתג את עצמה כעיר ידידותית, קהילתית ונעימה לכולם – אם זה בתגבור מערך האבטחה, הוספת מצלמות, מודיעין שכונתי ועוד שאר שיטות למיגור הפשע, ונקווה שאכן השנה תהיה בטוחה יותר לכולם.


לנקות את חופי הים


הלב הפועם ואולי המכנה המשותף והאהוב של כל הבת ימים הוא רצועת החוף היפהפיה. כל תושב בעיר בוחר את חוף הים האהוב עליו, אך כל החופים סובלים מאותה בעיה: זיהום מים בכל פעם שיורדים גשמים חזקים, בשל שפיכת מי ביוב מחיבורים צולבים (בין מי שתייה שפירים ומי ביוב) בבתים ישנים ברחבי העיר.

5 צפייה בגלריה
חוף בת ים
חוף בת ים
חוף בת ים
(צילום: קובי קואנקס)

בעיה נוספת הם "הפרשים על הסוסים" המגיעים במהירות מכיוון יפו ומסכנים את המתרחצים המשתזפים על החוף, ולבסוף כמובן היא בעיית גניבת התיקים והחפצים האישיים שאנשים מותירים על החוף בזמן שהם רוחצים במים.
אמנם הוקמה לאחרונה תחנת משטרה במרכז הטיילת של בת ים והמצילים עושים עבודה מבורכת בשמירה על חיינו, אבל תמיד יש מקום לשיפור: לאבטח את החופים עם מצלמות, פקחים, אמצעים אלקטרוניים נוספים, וכמובן לפתור את נושא הביוב, כי לא כל כך נעים לראות חוף סגור.

5 צפייה בגלריה
שכונת רמת יוסף בבת ים
שכונת רמת יוסף בבת ים
שכונת רמת יוסף בבת ים. מחכה להתחדשות
(צילום: קובי קואנקס)

בונים בניינים


בת ים נחשבת לעיר הצפופה ביותר באזור. לא אחת מתלוננים נהגי כבאיות אש כי קשה לעבור ברחובות הצפופים, ואם חס וחלילה פורצת שריפה – לא תמיד לכבאית יש אפילו איפה לעצור. עשרות תוכניות התחדשות עירונית נמצאות על המדף בבת ים: פינוי בינוי של אזורים ישנים לטובת בניית מגדלים, קניונים ומרכזי מסחר ותעשיה. הבעיה היא שחלק ניכר מהתוכניות הללו נמצאות הרבה מאוד זמן על המדף, ותושבים, שחלק מהבניינים שהם מתגוררים בהם אף עומדים בהגדרת "בניין מסוכן", מחכים ומחכים.
בשנה הקרובה רבים מהם היו רוצים לראות התקדמות בתוכניות (שחלקן כבר יצאו לדרך). בנוסף, תושבי העיר מקווים שהבנייה החדשה תלווה בתשתיות מתאימות: כבישים, ביוב, מערכת חינוך וחנייה. כך שגם כאשר יגיעו לעיר תושבים חדשים, העיר תהיה מוכנה לקלוט אותם.
נסיים בתקווה ואמונה שיש מי שדואג לכל זה, והשנה החדשה תהיה טובה יותר וכל הבעיות הללו יפתרו.