לפי השיר הידוע אין סוסים שמדברים עברית, אבל בבת ים יש סוסים שבעליהם אוהבים את הזריחה, וגם את השקיעה, כלומר - את השעות שאין בהן שירותי הצלה וניתן לדהור על החוף, ולערוך מרוצים תוך סיכון הרוחצים והמבקרים, בלי שאיש יעצור אותם.
1 צפייה בגלריה
הסוסים בחוף בת ים
הסוסים בחוף בת ים
הסוסים בחוף בת ים
(צילום: מתוך הטיקטוק, שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)
המבקרים בחוף בקביעות מספרים שמדובר בתופעה מוכרת וידועה. מדי בוקר, בין השעות 6:30 - 7:30, מגיעים רוכבים על סוסים, לרוב תושבי יפו דוברי ערבית, ומתחילים לדהור דרומה לאורך חופי בת ים, תוך סיכון של המתרחצים הקמים מוקדם בבוקר, ואלו שמתעמלים על חוף הים.
איציק קלדרון, מבעלי מסעדת "קלדרון" בחוף הים, מספר כי, "התופעה הזו נמשכת כבר שנים, ורק התעצמה בתקופת הקורונה, כשלא היו פקחים בכלל".
אתה מכיר את האנשים שמגיעים עם הסוסים?
"אלה בני מיעוטים שיוצאים מכיוון יפו, ורוכבים במקביל עם 3-4 סוסים, ומגיעים עד איפה שהמזח, כי שם המים כבר גבוהים ולא יכולים לעבור. אז הם מסתובבים ומתחילים לחזור צפונה עד יפו. אני רואה אותם מול החוף שלי כבר בדרך חזרה לקראת השעה 07:00 בבוקר, כי הם יודעים שהמצילים יגיעו רק לקראת השעה 08:00 בבוקר. גם לפעמים אחרי השעה 19:00 בערב אני רואה אותם, כי אז הם יודעים ששוב המצילים סיימו את יום העבודה".
"לפעמים הם רוכבים בצורה איטית, ולפעמים הם דוהרים בצורה כה מהירה, שמספיק שאדם שבדיוק יצא מהמים ולא ישים לב יפגע מהסוס שרוכב בדהירה כה מהירה. החבר'ה על הסוסים לא מכבדים שום חוק, יודעים בדיוק מתי אין פקחים, מצילים או שוטרים, וזה רק עניין של זמן עד שמתרחץ, או אפילו ילד שרץ, יפגעו", מסכם קלדרון.

צפו בסוסים שדוהרים בחוף בת ים >>>
הסוסים דוהרים בחוף בת ים
(צילום: מתוך הטיקטוק, שימוש לפי סעיף 27/א לחוק זכויות היוצרים)

בסרטון שצולם בשבת האחרונה ומופץ בטיק טוק נראים כיצד מספר רוכבים מתחרים על אחד החופים בבת ים בשעת בוקר מוקדמת, ובמקביל מתרחצת עומדת במרחק של מטר בלבד מן הסוס הדוהר, כשלא נמצאים פקחים או מצילים באותו הזמן בקרבת החוף.

קראו גם:

ממשטרת בת ים נמסר בתגובה: "אלו לא מרוצים. אלו רוכבי סוסים שחולפים שם לכיוון יפו. יש מספר דיווחים על כך במוקד. כחלק מהערכות קיץ בחופים, גם נערכים לטיפול בבריונות בחופים".
מעיריית בת ים טרם נמסרה תגובה.