מגדל של 20 קומות, הכולל 60 דירות ו-220 חדרי מלון, על חוף הים של בת ים - בוטל על ידי הוועדה המחוזית תל אביב.
2 צפייה בגלריה
חוף בת ים
חוף בת ים
חוף בת ים. המגדל בוטל
(צילום: קובי קואנקס)

הוועדה המחוזית תל אביב ביטלה תוכנית של הקבלנים של חן ואיתי גינדי במשותף עם רמי שבירו עבור מגדל בן 20 קומות על קו החוף של בת ים, הכולל 220 חדרי מלון ו-60 דירות מגורים. ההחלטה נועדה למנוע בנייה אינטנסיבית מדי של דירות יוקרה על שפת חוף הים של בת ים, ומתוך מטרה לשמור את השטח עבור תיירות ושימושים ציבוריים.
המגרש בשטח מגרש של 11 דונם, נמצא בדיוק 300 מטר מקו החוף של בת ים, צמוד מאוד לגבול עם ראשון לציון, והוא חלק מהתוכנית שפורסמה לאחרונה עיריית בת ים הקשורה ל-"פארק הים". כתבה. התוכנית המקורית להקמת השכונה כללה שבעה מגרשים בחלק הצמוד לים עבור מלונאים, וזאת לעומת מספר מגרשים בצד המזרחי המיועדים למגדלי מגורים.

קראו גם:

התוכנית המקורית פורסמה בשנת 2008, אלא שמאז הקבלנים החליטו לשפר רווחיות, ולכן הסבו כמחצית משטח המלונאות גם לדירות וגם למסחר.
הוועדה המחוזית תל אביב, כאמור, התנגדה למהלך, ולכן החליטה לדחות את התוכנית. לטענת הוועדה, אין זה צודק להסב למגורים שטח נדיר שמיועד למלונאות (בקו ראשון למים) עם גישה ישירה לחוף. ההחלטה גם נובעת מתמ"א 1, שבה נקבע כי "בעורף של חוף עירוני תינתן עדיפות לשימושים שתומכים בפעילות עירונית בחוף בהם תיירות, מלונאות, בילוי, פנאי ומסחר, שטחים פתוחים וטבע עירוני".

2 צפייה בגלריה
חוף בת ים
חוף בת ים
חוף בת ים. כל פיתוח צריך להיעשות בראייה ציבורית רחבה
(צילום: קובי קואנקס)

חשוב להזכיר, כי האחים חן ואיתי גינדי, לצד חברת שבירו, קנו את המגרש בשנת 2021 מקבוצת יזמים שהתאגדה בחברה תחת השם: "כחול על הים", ושילמו על המגרש כ-178 מיליון שקל. קבלנים, בימינו, אינם מעוניינים בבניית מלון בשל כדאיותו הכלכלית וההחזר האיטי על ההשקעה. בעקבות זאת, עיריית בת ים ניסתה בכל זאת לעודד את פיתוח המגרשים, ולכן הוצע להם להמיר עד 25% משטח המלון גם למגורים.
היזמים, כאמור, קיבלו הצעה זו, אך ביקשו למתוח את הקו ולהגדיל את שיעור ההמרה למגורים לכדי 50%, אולם הוועדה המחוזית פסלה זאת – כיוון שלא קיבלו את אישור הוועדה לשמירה על הסביבה החופית. בנוסף, בוועדה המחוזית פחדו ממקרה שבו כל שבעת המגרשים יומרו מחדרי מלון לדירות – ובלי כל בקרה. לכן הצהירו, כי הסבה של חלק משטח המלונות למגורים תיבחן רק במסגרת של תוכנית שתכלול את כל שבעת המגרשים, אך לא קיימת כזו למעשה.
בעקבות החלטת הוועדה, פנו השבוע הקבלנים חן ואיתי גינדי במשותף עם רמי שבירו לשאר בעלי ששת המגרשים, לצורך התנעה של תוכנית כוללנית שתשנה את כל פני החוף של בת ים לטובת מגורים, והתוכנית תובל על ידי משרד אדריכלים אבנר ישר.
מהוועדה המחוזית תל אביב נמסר: "חופי העיר בת ים הינם חופים איכותיים וחשובים ברמה מטרופולנית, כל פיתוח סמוך אליהם צריך להיעשות בראייה ציבורית רחבה תוך מימוש הפוטנציאל הגלום בשימוש המלונאי המאושר במקום".