כמה הייתם משלמים לפני המלחמה על דירה בת 2.5 חדרים בקומה ראשונה של בניין מגורים ברחוב בלפור המרכזי בבת ים? כמה הייתם משלמים על דירת שלושה חדרים ברחוב רבינוביץ' בקריית בן גוריון בחולון? מומחה נדל"ן מקומי חושף את מחירי העסקות בחודש האחרון (ינואר 2024), ואי אפשר לפספס את השינוי.
4 צפייה בגלריה
הדירה שנמכרה ברחוב בלפור בבת ים
הדירה שנמכרה ברחוב בלפור בבת ים
הבניין בו נמכרה הדירה ברחוב בלפור
(צילום: שמוליק ג'ורג'י)

מאז פרצה המלחמה חלו שינויים רבים בעולם הנדל"ן המקומי כאשר עיקר השינוי, כך נראה, התרחש בשוק דירות היד שנייה, ובעיקר במבני המגורים הישנים שבהם אין ממ"ד בדירות. מצד אחד נראה שהדירות הללו פחות מבוקשות כעת למי שמחפש דירה למגורים, מנגד יש מי שרואה בהן הזדמנות עסקית מצוינת להשקעה, במיוחד באזורים שצפויים או שתושביהם מקווים שיעברו בעתיד התחדשות עירונית באמצעות תוכניות פינוי בינוי.

מה קרה למחירי הדירות בבת ים?


כך למשל, דירת 2.5 חדרים בשטח של 70 מ"ר, בקומה ראשונה ברחוב בלפור בבת ים נמכרה החודש (ינואר 2024) תמורת 1.72 מיליון שקלים. נראה לכם גבוה? רק לפני חודשיים, כאשר הוצעה למכירה, עמד המחיר על 1.85 מיליון שקלים, כך שמדובר בירידה לא קטנה. במיוחד כשמדובר ברחוב בו מקודמים מספר מיזמי פינוי בינוי, וגם בבניין בו נמכרה הדירה, מקדמים הדיירים תוכנית פינוי בינוי, שכרגע נמצאת באישור הוועדה המחוזית.

4 צפייה בגלריה
הדירה שנמכרה ברחוב בלפור בבת ים
הדירה שנמכרה ברחוב בלפור בבת ים
הדירה שנמכרה ברחוב בלפור בבת ים
(צילום: שמוליק ג'ורג'י)

לדברי המתווכים, שמוליק ג'ורג'י ואלינור אמריו, מקלר ויליאמס בת ים, הדירה נקנתה על ידי משקיע צעיר בשנות העשרים לחייו, וזו עסקה ראשונה שהוא מבצע. "המשקיע מתכוון להעמיד את הדירה להשכרה, אבל רכש אותה בגלל שהבניין נמצא בהליכי אישור של תוכנית התחדשות עירונית", מספרים מומחי הנדל"ן. לדברי ג'ורג'י, דמי השכירות החודשיים על הדירה יכולים להגיע עד 4,500 שקל לחודש.

קראו גם:

לפי התוכנית שהוגשה לוועדה המקומית, במקום הבניין הישן ייבנה מגדל חדש, והדירה העתידית שלאחר מכן תכלול חדר נוסף, מרפסת שמש, חניה ומחסן, מה שישביח את ערכה ועשוי להניב רווח נאה לרוכש.

4 צפייה בגלריה
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בת ים
רחוב בלפור בת ים. אטרקטיבי למשקיעים, גם במלחמה
(צילום: קובי קואנקס)

כמה השתנו המחירים בבת ים מפרוץ המלחמה? כהשוואה, מספר ג'ורג'י שלפני אוקטובר האחרון מכר דירה ברחוב בלפור בת שני חדרים בשטח של 58 מ"ר תמורת 1.9 מיליון שקל. הבניין ההוא אמור להיהרס בימים הקרובים במסגרת תוכנית פינוי בינוי.
מורגשת כבר התעוררות חדשה של משקיעים?
"מתחילת השנה האזרחית יש עלייה משמעותית בהתעניינות של רוכשים - הרבה אנשים מחפשים הזדמנות. הם מבינים שאחרי המלחמה תהיה עליית מחירים ורוצים לתפוס את הרגע הנכון לרכוש. יש ימים שהסוכנים שלנו מסתובבים לאורך כל היום עם מתעניינים, ומציגים להם 5-6 דירות ביום. אנשים פוחדים לפספס הזדמנות לרכוש דירה עכשיו שהשוק כביכול בירידה, כי הם מניחים שברגע שהמלחמה תסתיים המחירים יחזרו לעלות".
לפי אתר הנדל"ן מדל"ן, אלה עסקאות המכירה שהתבצעו בבת ים בחודש האחרון (ינואר 2024):
  • רחוב בלפור 51, דירת 3 חדרים, בקומה 4, 72 מ"ר: 1.75 מיליון שקל
  • רחוב רוטשילד 22, דירה 3 חדרים, בקומה 2, 37 מ"ר: 1.58 מיליון שקל
  • רחוב ישראל בן ציון 21, 3 חדרים, בקומה 3, 53 מ"ר: 1.65 מיליון שקל
  • רחוב הגפן 10, 2 חדרים, בקומה 2, 37 מ"ר: 1.47 מיליון שקל
  • רחוב ויצמן 63, 3.5 חדרים, בקומה 1, 73 מ"ר: 2.05 מיליון שקל

מה קרה למחירי הדירות בחולון?


בחולון, בניגוד לבת ים, מחירי הדירות ההתחלתיים מעט גבוהים יותר. אך גם שם מדווחים מומחי הנדל"ן המקומיים על שינוי מפרוץ המלחמה. כך למשל נמכרה לאחרונה דירה בת שלושה חדרים ושטח של 80 מ"ר ברחוב רבינוביץ' בקריית בן גוריון ב-1.93 מיליון שקל. בחישוב זריז מדובר בסכום של 24 אלף שקל למ"ר.

4 צפייה בגלריה
שכונת קריית בן גוריון בחולון
שכונת קריית בן גוריון בחולון
שכונת קריית בן גוריון בחולון. המלחמה השפיעה
(צילום: יריב כץ)

גם אם המחיר נראה גבוה, כדאי לדעת שהדירה הזו נקנתה לפני שמונה שנים (בסוף 2015) ב-1.65 מיליון שקל. כך שמדובר בעלייה של 18% בלבד בשמונה שנים, אז גם כאן נראה שהמלחמה חוללה שינוי, במיוחד כשמדובר בדירה ללא ממ"ד.

לפי אתר מדל"ן, אלה עסקאות הנדל"ן שהתבצעו בחולון בחודש האחרון (ינואר 2024):
  • רחוב הגת, דירת 3 חדרים, 72 מ"ר, בקומה 1 מתוך 6, עם חניה: 2.07 מיליון שקל
  • רחוב גולומב, דירת 3 חדרים, 50 מ"ר, בקומה 2 מתוך 2: 1.7 מיליון שקל
  • רחוב גרינברג, דירת 4.5 חדרים, 91 מ"ר, בקומה 6 מתוך 9: 2.26 מיליון שקל
  • רחוב אביבים, דירת 4 חדרים, 93 מ"ר, בקומה 13 מתוך 18, עם חניה: 3.08 מיליון שקל
  • רחוב ההסתדרות, בית פרטי בן 4 חדרים, 118 מ"ר: 4.3 מיליון שקל.