גדולה מהחיים: המאבק במחלת הסרטן ובקשיים כלכליים של מיכל מבת ים הוביל אותה להתמודדות נפשית ולמלחמת הישרדות וקיום, היום היא יצאה לחיים עצמאיים ושואפת להגשים את חלומותיה. "אחרי כל מה שעברתי למדתי להעז ולחלום", היא אומרת.

2 צפייה בגלריה
מיכל אוחנה
מיכל אוחנה
מיכל אוחנה
(צילום: עצמי)

תושבת בת ים, מיכל אוחנה (55) נשואה ואם ל-2, החליטה לסייעה לבנה הבכור לאחר שנקלע לקשיים כלכליים.
"לפני כמה שנים הבן הבכור הקים שותפות בזכיינות בתחום המסעדנות, העסק נכנס לקשיים ולבסוף הגיע לפשיטת רגל" נזכרת אוחנה. המשבר של הבן גרם למשבר גם אצל ההורים לאחר שבניסיון לעזור לו עשו כמה טעויות שפגעו בהם כלכלית, באותה תקופה, חלתה אוחנה בסרטן הכליות וסרטן השד.
זו הפעם השנייה בה היא נאלצה להתמודד עם המחלה, תהליך הטיפולים וההחלמה היה ארוך, מלווה בבדיקות, בניתוחים ובטיפולים רבים. "גדלתי כבת יחידה לאם יחידנית. אימא עבדה קשה בתור אחות, אני הייתי ילדת מפתח ובנוסף, קיבלתי חינוך נוקשה עם כללים מאוד ברורים של מה מותר ומה אסור".
הלחץ הנפשי בעקבות המחלות ופשיטת הרגל השפיעו עליה רבות, התקף החרדה הראשון הגיע בשנת 2017, והיא אובחנה כמתמודדת נפש עם דיכאון וחרדה. אז הגיעה לטיפול ראשון באברבנאל. לאחר כמה שנים, שוב עברה התמוטטות נפשית והייתה מאושפזת שלושה שבועות, לדבריה, כל הבעיות יחד, הכריעו אותה "זה לא כיף, לא נעים לא לרצות לראות אנשים למרות שאת יודע שצריך, להגיד 'כמה רע שקמתי בבוקר', דברים כמו ללכת לאירוע חברתי היו ממש מציקים בנשמה. האובססיה על המצב הכלכלי הקשה הכבידה עלי".

2 צפייה בגלריה
מיכל אוחנה
מיכל אוחנה
מיכל אוחנה
(צילום: עצמי)

במסגרת סל שיקום הגיעה לפני שלוש שנים למרכז איתן הפועל במסגרת עמותת איכות בשיקום ומלווה אנשים עם התמודדות בבריאות הנפש בעבודה אצל מעסיקים בשוק העבודה, מהלך ששינה את חייה.
"זה מקום מדהים, המאמנת התעסוקתית סתיו ברקת, קשובה לכל הצרכים שלי וזה משהו שהייתי מאחלת לכל מתמודד נפש. היא עזרה לי להגיע לעובדת סוציאלית והיא נלחמת עבורי". הכיוון התעסוקתי העניק לאוחנה גם תקווה לעתיד טוב יותר "בעתיד אני רוצה ללמוד ולהתפתח בתחום ה-QA, תחום חדש שמעניין אותי ושיאפשר לי קידום כלכלי ואישי. יחד עם כל מה שעברתי, למדתי להעז ולחלום, למדתי שהכל אפשר להשיג עם כוח רצון ומוטיבציה".
קראו גם:
מרכז איתן הוקם במטרה ללוות מתמודדים בתהליך השתלבותם בשוק העבודה החופשי, באופן עצמאי ובשאיפתם לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם בעולם העבודה. מרכז איתן פועל במסגרת עמותת איכות בשיקום. העמותה נוסדה בשנת 1981 ומפעילה יוזמות שיקום בכל תחומי החיים: דיור, הוסטל, קהילה תומכת, תעסוקה נתמכת ומרכזי יה"ל – תמיכה במשפחות.