מלחמת חרבות ברזל נמשכת, אמש (ראשון) שוב נשמעו אזעקות ברחבי העיר ונשמע פיצוץ עז ללא אזעקה שהפחיד את התושבים. בעקבות כך נערכה במרכז החירום העירוני הערכת מצב וחודדו הנחיות חשובות לתושבים.
3 צפייה בגלריה
ראש העירייה בחדר המצב העירוני בבת ים
ראש העירייה בחדר המצב העירוני בבת ים
ראש העירייה בחדר המצב העירוני בבת ים
(צילום: עיריית בת ים)

הפיצוץ שהפחיד את תושבי העיר


הנושא הראשון שבנוגע אליו יצאה מחדר המצב הודעת הרגעה לתושבים היה הפיצוץ החזק שהבהיל רבים מתושבי העיר, מאחר ולא קדמה לו אזעקה. לדברי ראש העירייה, צביקה ברוט, וגורמי החירום מדובר בנפילה בים. לא הופעלה אזעקה כיוון שלא היתה סכנה לנפילה בשטח הבנוי של העיר.

פריסה בטחונית והקמת כיתות כוננות


הפריסה הבטחונית הנרחבת נמשכת בכל השכונות בבת ים. בנוסף הוקמה כיתת הכוננות העירונית. אמש (ראשון) נערך מפגש ראשון של נרשמים לכיתת הכוננות. כ-200 תושבים ותושבות הגיעו, ובימים הקרובים תתבצע בדיקה על ידי המשטרה לעמידה בתנאי הסף. ברוט הודיע כי קבע יעד לפיו תוך שבוע כיתות הכוננות צריכות להתחיל לפעול באופן שוטף.

אתרי הבנייה נשארים סגורים


ראש עיריית בת ים מעדכן שערך התייעצות עם ראשי הערים של ראשל״צ, חולון, רמת גן וגבעתיים, והתקבלה שבשלב זה אתרי הבניה יישארו סגורים, בשל הרצון למנוע חיכוך מיותר עם הפועלים בימים רגישים אלה. במקרים של ביצוע עבודות דחופות הדבר יבוצע עם אבטחה צמודה.

קראו גם:

סיוע לדרום


בבת ים מתארחים כרגע כ-50 משפחות משדרות ועוד כמה משפחות מהצפון. במקביל במהלך השבת הוציאה העירייה משלוח דחוף של 150 אפודים עבור כיתות הכוננות ביישובים בעוטף עזה, בעקבות פניה דחופה שברוט מעדכן שקיבל מראש אחת המועצות שם.

3 צפייה בגלריה
חוף בת ים
חוף בת ים
חוף בת ים. אל תגיעו
(צילום: קובי קואנקס)

חופי הים


בצל הלחימה והנחיות פיקוד העורף שלא להגיע לחופי הים ועם עונת החורף שבפתח, עיריית בת ים מעדכנת על 4 תחנות הצלה אשר יישארו פתוחות במתכונת חורף אף על פי שעונת הרחצה הגיעה לסיומה ביום שבת, 14.10. שעות ההצלה יהיו החל מהשעה 08:15 ועד 15:45. שעות אלו יהיו תקפות עד ל- 16.11.23, היום בו תסתיים רשמית עונת הרחצה.
תחנות ההצלה הם: תחנת חוף סלע ב, תחנת חוף סלע ג, תחנת חוף הריביירה ותחנת חוף הנפרד. מתכונת הימים בחוף הנפרד לציבור הדתי, שירת הים: ימי נשים: א', ג', ה' , ימי גברים: ב',ד',ו'.
בעיריית בת ים מדגישים כי: "בשל המצב הביטחוני והוראות פיקוד העורף יש להימנע מהגעה וכניסה לחופי הים".

3 צפייה בגלריה
חייל צה"ל נעצר
חייל צה"ל נעצר
הכוחות פרוסים גם בעיר ליתר ביטחון
(צילום המחשה: shutterstock)

פירוק סוכות


בשל המלחמה, תושבים רבים טרם פרקו את הסוכות שמוצבות ברחובות העיר ובחצרות הבתים. ברוט פונה לתושבים בבקשה מיוחדת ואומר: "אנא, מצאו את הזמן השבוע לפרק את הסוכות שעלולות בנסיבות מסוימות להיות סכנה ביטחונית במרחב הציבורי בימים אלה".
ראש עיריית בת ים צביקה ברוט: "אנו מסיימים כעת יממה לא פשוטה, בה השתתפנו בארבע לוויות של בני עירנו. בנוסף נאלצתי להודיע לתושב עירנו שבנו נרצח בפיגוע, ארבעה ימים לאחר שבישרנו לו שבתו נרצחה גם היא. ועם זאת לצד הכאב, אנו מרגישים את האחדות ורוח הלחימה של התושבים שלנו, ושואבים עידוד מעוז רוחם של הלוחמים והמתיישבים בדרום. זה לא יהיה קל, אבל אנחנו נתגבר ביחד, נדע להתחזק - ולנצח. יחד נעבור את התקופה הזו עם הרבה מקצועיות וערבות הדדית".