ביום שבת, אמצע חג ראש השנה, קיבלה משפחת חיים הודעה משמחת ממשרד החוץ, התפילות נענו: דניאל חוזר הביתה!
2 צפייה בגלריה
דניאל חיים עם אמו ברגע הכניסה לישראל
דניאל חיים עם אמו ברגע הכניסה לישראל
דניאל חיים עם אמו ברגע הכניסה לישראל
(צילום: באדיבות המשפחה)
דניאל חיים (24) מחולון נעצר ב-24 באוגוסט בדרכו לחופשה בסיני, לאחר שבתיקו נמצאו חמישה כדורי אקדח. חיים עובד בחברת אבטחה ומחזיק ברישיון לאקדח. לאחר חקירה, מעצרו של חיים הוארך בבית משפט בנואיבה והטלפון הנייד שלו הוחרם. חבריו שהיו עימו הורשו להמשיך בטיול.

קראו גם:

לפני כשבועיים, חנן, אביו של חיים טס לנואיבה במטרה לשלם את הערבות ולשחרר אותו, אך אז למעשה הוארך במפתיע המעצר. האב נשאר בסיני, אך התקווה כי יבקר את בנו לא התממשה.
איילין מזרחי, בת דודתו של חיים, סיפרה אז ל"מיינט חולון": "אין לנו, למשפחה, שום תקשורת עם דניאל. חנן מנסה לאסוף כל פיסת מידע. המשפחה עוברת ימים קשים ומעייפים, המון מתח. אנחנו לא מקבלים תשובות למה זה קרה, אובדי עצות ושואלים את כל הגורמים האפשריים".

2 צפייה בגלריה
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים. חזר הביתה
(צילום: באדיבות המשפחה)

עוד הוסיפה כי, "דניאל הוא ילד טוב. למד בתיכון אורט, שירת בצבא ביחידה מובחרת. היה בטיול מאוד ארוך בדרום אמריקה, ועובד כמאבטח בחברת אבטחה – ומשם למעשה הגיעו הקליעים. הוא סך הכל רצה סופשבוע של שקט עם חברים. זו פעם ראשונה אי פעם שהוא נסע למצרים, סיני, והכל הפך לסיוט. החברים היו איתו וניסו לעזור, וחזרו כבר אחרי כמה ימים – הספיקו לבקר את אמא שלו. המשפחה מאוד מודאגת ומתפללת לניסים שיקצרו לו את השהייה".
ביום שבת הגיעה ההודעה שהמשפחה ייחלה וציפתה לה, דניאל חוזר הביתה, האיחוד המרגש נערך באילת. לאחר השחרור הודה שר החוץ, אלי כהן, הודה לשלטונות במצרים על שיתוף הפעולה ולמנכ"ל משרד החוץ רונן לוי שריכז את הפעולות שהובילו לשחררו.