חברת נתיבי איילון מודיעה על תחילתו של שלב נוסף בפרויקט הלאומי "נתיבים מהירים", הכולל סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ושיתופית לאורך נתיבי איילון וכביש החוף, הקמת מרכזי תחבורה בכניסות למטרופולין והפעלת מערך שאטלים חינמי. במסגרת השלב הנוכחי צפויה חסימת נתיב משמעותי באיילון למספר חודשים.
3 צפייה בגלריה
הדמיית החסימה המתוכננת באיילון
הדמיית החסימה המתוכננת באיילון
הדמיית החסימה המתוכננת באיילון
(באדיבות חברת נתיבי איילון)

החל מיום רביעי (07.08) ייחסם הנתיב הייעודי לתחבורה ציבורית ושיתופית באיילון צפון בין גשר חיל השריון ועד לגשר השלום למספר חודשים.

החסימה הראשונה


משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, באמצעות חברת נתיבי איילון וזכיין הנתיבים המהירים, חברת "נתיב לעיר", מודיעים על חסימתו של "נתיב פלוס", נתיב תחבורה ציבורית שמשמש גם כנתיב רב תפוסה (נר"ת), המאפשר נסיעת רכבים עם 3 נוסעים ומעלה, באיילון צפון (כביש 20), במקטע שבין גשר חיל השריון בתל אביב-יפו ועד לגשר השלום למשך מספר חודשים, החל מיום שלישי בלילה שבין 06-07.08.2024.

קראו גם:

חסימת הנתיב הוא שלב נוסף ומשמעותי בפרויקט הלאומי "נתיבים מהירים". הפרויקט צפוי להיפתח לשירות הציבור באופן מדורג במהלך שנת 2025 כנתיב מהיר ומנוהל. מטרת הפרויקט היא לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב.


3 צפייה בגלריה
מפת החסימות המתוכננת
מפת החסימות המתוכננת
מפת החסימות המתוכננת
(באדיבות חברת נתיבי איילון)

החסימה השנייה


בשבועות הקרובים צפוי להיחסם גם נתיב התחבורה הציבורית באיילון דרום, ממחלף השלום עד מחלף חולון להמשך עבודות הפיתוח לקראת פתיחתו כנתיב מהיר ומנוהל.
העבודות הצפויות במהלך החודשים הקרובים כוללות הקמת מערכות ניהול עבור הנתיבים המהירים, הקמת גשרוני הכוונה ונשיאת מערכות, ניהול ומעקב תנועה, בניית הפרדה פיזית בין הנתיבים המהירים לשאר הנתיבים ובדיקת מוכנות להפעלה סופית של המערכת לקראת נסיעה בנתיבים.
לא יחולו שינויים במסלולי התחבורה הציבורית, למעקב אחר לוחות הזמנים ניתן לפנות למוקדי מפעילי התחבורה הציבורית או במוקד כל קו 8787*


3 צפייה בגלריה
פקקים באיילון
פקקים באיילון
פקקים באיילון והנתיב 3+
(צילום: מאיר תורג'מן)

פרויקט נתיבים מהירים


פרויקט "נתיבים מהירים" של משרד התחבורה וחברת נתיבי איילון הינו פרויקט שמטרתו לאפשר הגעה מהירה בתחבורה ציבורית ושיתופית למוקדי התעסוקה במטרופולין תל אביב.
אורכם הכולל של הנתיבים המהירים החדשים לתחבורה שיתופית וציבורית שנסללים בימים אלו הוא כ-75 ק"מ קילומטר, בתוואי שבין ראשון לציון דרך תל אביב - יפו ועד מחלף 57 (נתניה).
הפרויקט כולל הקמת שני חניוני ענק, בשולי המטרופולין, בשפיים ובראשון לציון, מהגדולים מסוגם בעולם, אשר יאפשרו חנייה לכ-11,000 רכבים. בחניונים הללו יופעלו שירותי הסעות נוחים וחינמיים באמצעות מערך שאטלים חשמליים ומודרניים, בתדירות גבוהה למוקדי תעסוקה מרכזיים במטרופולין תל אביב