חודשי הקיץ והחופש הגדול הם תקופה שבה הסיכון של ילדים להיפגע בתאונות דרכים הולך וגדל. בעמותת "אור ירוק" יצאו לבדוק את רמת המסוכנות לילדים על פי ערים, וגילו שהמצב בבת ים מדאיג.
1 צפייה בגלריה
מזירת התאונה בבת ים
מזירת התאונה בבת ים
זירת תאונה בבת ים
(צילום ארכיון: תיעוד מבצעי מד"א)
קראו גם:
העמותה בדקה את נתוני היפגעות הילדים בגילאי 14-0 בתאונות דרכים בחודשים יוני, יולי ואוגוסט במשך חמש שנים (2020-2016) כאשר הנתונים נבדקו בהשוואה לכל אלף ילדים בכל עיר מעל 50 אלף תושבים.
מניתוח הנתונים עולה כי בת ים מדורגת במקום התשיעי, כאשר בחודשי הקיץ נפגעו בתחומה בחמש השנים האחרונות 31 ילדים. בכל שנה נפגעים בעיר בממוצע 6.2 ילדים - כלומר 0.27 נפגעים לכל אלף ילדים בכל שנה.
ומה לגבי השכנה? חולון היא העיר המדורגת במקום ה־13 במסוכנות לילדים בחודשי הקיץ כאשר 48 ילדים נפגעו בתחומיה בחמש שנים. בכל שנה נפגעים בעיר בממוצע 9.6 ילדים - כלומר 0.22 נפגעים לכל אלף ילדים בכל שנה.
לשם ההשוואה, נהריה (29 ילדים נפגעו בחמש שנים) היא העיר המסוכנת לילדים בחודשי הקיץ כאשר 0.47 ילדים נפגעים בתאונות דרכים לכל אלף ילדים בכל שנה; ותל אביב מדורגת במקום השמיני (114 ילדים נפגעו בחמש שנים וממוצע שנתי של 0.27 ילדים נפגעים לכל אלף ילדים).
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "החופש הגדול הוא תקופת זמן שבה הסכנה של הילדים להיפגע בתאונת דרכים הולכת וגדלה. רבים משוטטים חסרי מעש ברחובות או בסביבת גני משחקים. האחריות לצמצום הסכנה של הילדים מוטלת גם על משרד התחבורה והבטיחות בדרכים וגם על הרשויות המקומיות. מיתון וריסון התנועה הם צעדים נדרשים שיש לבצע כדי להפחית באופן משמעותי את הסכנה של הילדים להיפגע כהולכי רגל.
"במקביל יש להגביר את ההסברה והחינוך לבטיחות בדרכים בקרב הילדים, באמצעות אמצעי התקשורת הפופולריים שבהם הם משתמשים. בכוחות משולבים יחד עם הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים ניתן להציל את חיי הילד הבא".
כל העדכונים - חדשות בת ים