פרויקט "מיליון עד הבית" יוצא לדרך. המשמעות: עיריית בת ים תשקיע מיליון שקלים בכל אחד מרובעי העיר במטרה להתאים את המרחב הציבורי לצרכים ורצונות התושבים. אתם בוחרים איזה מקום לדעתכם זקוק למתיחת פנים, ומה אתם רוצים שיוסיפו בשכונה שלכם, והעירייה תשקיע את הכסף.
2 צפייה בגלריה
מיליון שקלים מעיריית בת ים
מיליון שקלים מעיריית בת ים
מיליון שקלים מעיריית בת ים
(צילום: אוהד סולומון, סטודיו אואה, דוברות בת ים)

איך זה עובד?

בשלב הראשון, אתם התושבים מוזמנים לענות על שאלון קצר ולהציע מקומות ברובעים השונים בעיר שלדעתם כדאי לשדרג. צוות מקצועי מטעם העירייה יעבור על כלל ההצעות, ויבחר מספר מקומות להתערבות, בהתחשב בתכניות עתידיות.
בשלב שני, אתם מוזמנים להציע הצעות איך ומה כדאי להוסיף ולשפץ במרחב הנבחר, לדוגמא הוספת הצללה, פינות ישיבה, פינות משחק מיוחדות, בית קפה ועוד. על בסיס הצעות התושבים, צוות מקצועי מטעם העירייה ואדריכלים יציע 4-5 תכניות התערבות במוקדים שונים.

2 צפייה בגלריה
שדרוג המרחב הציבורי בבת ים
שדרוג המרחב הציבורי בבת ים
שדרוג המרחב הציבורי בבת ים
(צילום: אוהד סולומון, סטודיו אואה, דוברות בת ים)

השלב השלישי הוא שלב ההצבעה אליו מוזמנים כלל תושבי השכונה, לבוא להצביע ולהשפיע על בחירת הפרויקט המועדף עליהם מבין מספר חלופות. ולבסוף, שלב הביצוע, הפרויקט שקיבל את רוב הקולות יבוצע בשטח במימון מלא של העירייה.
במהלך חודש ספטמבר התקיימו מפגשי תושבים ברובע צפון וברובע רמת הנשיא ובחול המועד סוכות ברובע לב העיר. למפגשים הגיעו תושבים רבים, שהגיעו והעלו הצעות איך אפשר להתאים את המרחב הציבורי הקרוב לביתם לצרכים ולרצונות שלהם.

קראו גם:

ראש העירייה, צביקה ברוט, שיזם את המהלך: "אנחנו יוצאים לדרך עם פרויקט ראשון מסוגו אשר מטרתו היא לתת לתושבים את האופציה לבחור כיצד הם מעוניינים לשדרג את המרחב הציבורי בו הם מבלים. הרעיונות וההצעות יעלו להצבעה ואנו נשקיע בכל רובע ברחבי העיר מיליון שקלים לשדרוג המרחב לרווחת התושבים. מדובר בהליך ייחודי שאנו עושים לראשונה בעיר בכדי לתת לכם התושבים להחליט״.