התפרצות קורונה בבית אבות בקריית באבוב בבת ים: 21 חולים מאומתים פונו מהמקום לבתי חולים ומוסדות חלופיים. נערכו בדיקות לשאר 150 הדיירים ואנשי הצוות השוהים עדיין במתחם. יש לציין כי כל הדיירים, כולל החולים, כבר חוסנו בימים האחרונים לקורונה, יממה בלבד לפני ההתפרצות.
1 צפייה בגלריה
נערכים לחיסוני הקורונה
נערכים לחיסוני הקורונה
יממה לאחר קבלת החיסון
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
קראו גם:
האירוע החל אתמול (שבת) בשעות הבוקר. ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, עודכן על ההתפרצות, וקיים התייעצויות במשל״ט הקורונה העירוני. ראש העירייה הנחה את המשל״ט להיות בקשר עם מינהלת מגן אבות ואמהות של משרד הבריאות, אשר מכירה את האירוע ומסייעת לצוות בית האבות.
ברוט ציין בסיכום הדיון כי הנהלת בית האבות מתפקדת בצורה מקצועית וכי למרות כמות הנדבקים האירוע בשליטה מלאה.
ההערכה היא כי צפויים כמה נדבקים נוספים במקום, אך כאמור האירוע מנוהל ברמת תפקוד גבוהה ומקצועית על ידי הצוות.
במקביל מדווחים במרכז הרפואי וולפסון בחולון על עלייה משמעותית במספר המאושפזים חולי הקורונה ביניהם חולים במצב קריטי ומטופל המחובר לאקמו - מכונת לב ריאה.
מתחילת השנה החדשה אושפזו בביה"ח וולפסון 15 חולי קורונה. זאת, לעומת עשרה חולים שהיו מאושפזים לאורך תקופה ארוכה עד לפני שבועיים.
מספר המאושפזים הכולל הוא כעת 31: בהם 5 במצב קריטי ואחד מהם מחובר למכונת אקמו (לב ריאה), 20 חולים במצב קשה ובינוני.
ד"ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי, מסרה כי לאור העלייה בתחלואה פתחנו מחלקת אשפוז קורונה חדשה. לדבריה: "נתוני ההדבקה מהימים האחרונים מדאיגים ואנו בהחלט רואים החמרה. נדרשים צעדים משמעותיים להאטת קצב התחלואה והקפדה על עטיית מסכות וריחוק חברתי".
ד"ר אנגל ציינה בנוסף, כי מציאת המוטציה של נגיף הקורונה מהווה אתגר וכי "שלחנו דגימות מהחולים שלנו לבדיקת אפשרות שמדובר במוטציה. אסור להיות שאננים בגלל החיסונים. חייבים להמשיך ולשמור על הנחיות הריחוק החברתי ועטית המסכות על מנת לשמור על עצמנו ועל הקרובים לנו ולעצור את השתוללות המגיפה".
לעדכונים - חדשות בת ים