משפחה המתגוררת ברחוב אנילביץ' בבת ים הגישה השבוע תלונה במשטרה נגד אחד הדיירים בבניין. על פי בני המשפחה, השכן הפעיל נגדם אלימות, עד שהם נאלצו להתגורר בסוף השבוע במלון בעיר.
2 צפייה בגלריה
חצר המריבה
חצר המריבה
חצר המריבה
(צילום: פרטי)
קראו גם:
"התעוררנו באמצע הלילה לקול נפץ אדיר, רצנו לחלון וראינו שהשכן זורק לנו לבנים אל תוך הבית", אמר השבוע אחד מבני המשפחה, "כל החלון התפוצץ מהלבנים, כמעט קיבלנו התקף לב. מדובר בשעה 3:00 לפנות בוקר. הנכד שלי בן שלוש, ישן בחדר הסמוך והתעורר בבהלה ומאז הוא בטראומה".
על פי המשפחה לא מדובר בהתנגשות חד־פעמית. "הכל התחיל לפני כמה חודשים, כאשר השכן העמיד עמוד מתקפל באמצע החניה המשותפת של הבניין והצהיר כי מעתה זאת החניה שלו. כל ניסיון לקבל ממנו מפתח עבור כל השכנים לעמוד שחוסם את החניה העלה חרס", משתפת יו"ר ועד הבית. "לאחר מכן הוא התחיל לבנות חדר מתחת לבניין באמצעות לבנים ופועלים, גידר את המקום וסגר לעצמו 'זולה'".
2 צפייה בגלריה
הקיר שנבנה
הקיר שנבנה
הקיר שנבנה
(צילום: פרטי)
ועד הבית אשר ניסה לפנות אל הדייר נתקל לדבריהם בסירוב מוחלט לפרק את המבנה. "למרות שהזמנו מספר פעמים את הפיקוח העירוני, העבודות שלו ממשיכות באין מפריע", מספרים שכנים. וכאשר אלה ניסו להתעמת עימו, לדבריהם, הוא הגיב באלימות.
למרות שהתבקשה, המשטרה סירבה להתערב בסכסוך. "נאמר לנו שכל עוד הדייר מאיים, אין להם מה לעשות איתו. עכשיו, אחרי כל האיומים, הוא כבר זרק לבנים אל תוך הבית שלנו ואף איים כי יקבור אותנו. אנחנו מקווים שזה מספיק חמור כדי שהמשטרה תתערב".
מנגד, טוען השכן שהתמונה שונה לחלוטין מהמתואר: "אני גר פה 7 שנים ובבניין הצמוד גרתי כ-8 שנים כלומר, כ-15 שנים במרוכז ומעולם לא היו לגבי תלונות. לפני שהגעתי, היה פה ג׳ונגל מתחת לבניין ועשיתי פה גינה עם עצי פרי לרווחת כל דיירי הבניין, אפילו חלקם יורדים ושותים פה קפה. הדיירת המדוברת, שהתגלע בינינו הויכוח, הורסת כל מה שאני בונה פה. המשטרה חקרה וקיבלנו צו הרחקה אחד מהשני, אני לא בא לריב עם אף אחד, אני עובד בעבודה שלי ואוהב לעבוד באדמה פה, מעבר לזה אני בתוך ביתי".
הוגשה תלונה במשטרה ומתנהלת חקירה.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "העניין מוכר ומטופל במחלקת הפיקוח על הבנייה. יחד עם זאת סכסוך בין שכנים בבניין על שטח משותף אינה בעיקרה עבירה על חוק התכנון והבניה אלא שייכת לסדר דין אזרחי ולכן אינו בסמכות הרשות המקומית. על הצדדים לפנות לרוב למפקח על רישום מקרקעין להמשך טיפול".
לעדכונים - חדשות בת ים