כ-165 בני אדם הגיעו אמש (מוצ"ש) להפגנה המסורתית המתקיימת מזה שבועות רבים בשדרות יוספטל בבת ים, כנגד הרפורמה המשפטית, אך הפעם האירוע הפך לאלים כאשר מתנגדים להפגנה הגיעו למקום, ותקפו את ההמפגינים. אחד המפגינים, דרור מורג, נזקק לטיפול רפואי.
1 צפייה בגלריה
דרור מורג,המפגין שהותקף בבת ים
דרור מורג,המפגין שהותקף בבת ים
דרור מורג,המפגין שהותקף בבת ים
(צילום: קטי פיאסצקי מורג)
העימות התרחש מעט אחרי השעה 19:00. "ההפגנה התחילה כרגיל בשעה 18:30", מספרת קטי פיאסצקי מורג, חברת מועצת עיריית בת ים ואשתו של דרור מורג.
מה קרה אז?
"ירדו מולנו שני גברים ואישה. שני הגברים המבוגרים הגיעו לכיוון שלנו, חצו את הכביש, ובבת אחת התחילו לקרוע שלטים, להרביץ לאנשים מבוגרים. הם באו לכיוון שלי, וראיתי שהם ממש באו לתת מכות. אני לא נרתעתי והדפתי אותם, מזל שאני נמוכה ולא חטפתי מכות. אבל אז דרור, בעלי, הגיע כדי לסייע לי ומיד חטף אגרוף ללסת".
דרור עצמו מספר: "עד היום בהפגנות ולא היה בלגן. פה ושם היה עובר ילד ומקלל, אבל לא היה שום דבר משמעותי. במהלך האירוע אמש, עמדתי עם הגב על הקיר של הקניון, כ-20-30 מטרים מהרחבה. ראיתי שפתאום כמה חבר'ה עוצרים רכב וחוסמים נתיב. משם ירדה אישה מבוגרת והתחילה לקלל את כולם. אחרי רגע הגיעו עוד שני גברים, והתחילו להדוף את כל האנשים, ורגע אחרי זה התחילו לקרוע לאנשים שלטים, לתלוש דגלים ולזרוק על הרצפה. לא היו הרבה צעירים בהפגנה, כך שרובם היו מבוגרים ויכולים להיות ההורים שלהם. אני בן 44, ואני בין הצעירים, לכן מיד יצאתי להגן על המפגינים".
מה עשו התוקפים?
"איך שהגעתי לכיוונם, אחד מהם אמר לי 'אתה מת, אני אהרוג אותך', ועשה סימן לכיוון המכנסים השחורים שלו, כאילו יש לו שם אקדח או סכין. לא הספקתי להבין מה הוא רוצה ממני, ואז השני בא ונתן לי אגרוף ללסת".
רן שמעוני, שנכח באירוע והיה עד לתקיפה, סיפר גם הוא: "עוברי אורח עצרו עם רכבם ליד מפגינים, תלשו שלטי מחאה והתעמתו עמם. אחד המוחים ספג אגרוף בפניו, ובדרכו להגיש תלונה במשטרה".

צפו בתיעוד מאירוע התקיפה >>>
עימות עם מפגינים בבת ים
( צילום: רן שמעוני)

זו פעם ראשונה שקורה דבר כזה בהפגנה בבת ים?
קטי: "אנו מקיימים את ההפגנה ועם רישיון מהמשטרה מזה 21 שבועות, ועד היום לא התנהל שום דבר חריג. אתמול האירוע הזה היה סופר מלחיץ. למזלי, הבנות שלי לא ראו את זה, הן חיכו באוטו, אבל כשחזרנו לרכב – הן הבינו את הלחץ והפאניקה".

קראו גם:

בעקבות המקרה החמור הוגשה תלונה במשטרה, ושני חשודים תושבי בת ים בני 22 ו-32, עוכבו לחקירה בתחנת משטרת בת ים.
קטי מוסיפה ואומרת: "אנחנו לא מכירים את התוקפים, הבנתי שהם בת-ימים. זו לא הייתה קטטה שהייתה על הדרך. זה אנשים פשוט רעים שבאו למקום בכוונה תחילה ועם רצח בעיניים. אלו אנשים שאסור לתת להסתובב חופשי".
מה שלומכם היום לאחר אירועי הלילה?
קטי: "דרור נבדק, והבוקר הוא הולך לצילום מחשש שיש לו סדק בלסת. היום הוא בבית ולא יצא למשרד, וגם שתי הבנות לא היו בטוב בעקבות המצב ולא הלכו לקייטנה".
עוד מוסיף דרור ומדגיש: "אני לא פוחד מהם, כי הם עבריינים. אבל אין ספק שצריך לחשב מסלול מחדש בנושא ההגנה על המפגינים בפעם הבאה. למעשה, זה די הפתיע אותי, כי בת ים אמנם עיר שמרנית – אבל לא ציפיתי לדבר כזה. הפתיע שיש אנשים כאלה בעיר, שאף אחד לא התחיל איתם, ופשוט ניגשים ועוצרים להרביץ. זה לא מרתיע אותי, אני אמשיך לבוא ולהפגין, נקווה שהמשטרה תהיה בכוננות".