אתי רומנו, אם יחידנית לחמישה ילדים מבת ים, איבדה את מקור פרנסתה כמטפלת סיעודית בעקבות פרוץ משבר הקורונה. בימים אלה היא עומדת לפני פינוי מדירתה בשכונת עמידר בעיר: "ההוצאות ממשיכות להיערם והחובות גדלים. אני כבר לא ישנה בלילות מרוב מחשבות ודאגות".
1 צפייה בגלריה
רומנו
רומנו
רומנו
(צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:
רומנו וחמשת ילדיה (בני 4, 6, 7, 13 ו־14) מתגוררים בדירת שני חדרים שכורה, ברחוב קרן קיימת. "מצבה של הדירה גרוע", היא אומרת, יחד עם זאת, היא חוששת מפינוי. לדבריה של רומנו, היא מתקיימת מתשלומי מזונות וסיוע ממשרד השיכון, שמספיקים לכל היותר לשכר הדירה.
ניסית לפנות לגורמים המוסמכים?
"כמובן, התקשרתי לביטוח לאומי והסברתי להם מה מצבי, הגשתי מסמכים לקבלת הבטחת הכנסה ולא אישרו לי. כך גם בעמידר. נאמר לי שזה בטיפול אבל מצבי מחמיר. מחלקת הרווחה אמנם משתדלת לעזור ותרמה לנו מיטה לילדים וטאבלט ללימודי הזום, אבל איך הם יתחברו אם אפילו אינטרנט אין לנו".
גם עם משפחתה אתי לא בקשר, והשכנים הם שעוזרים על פי יכולתם. "יש גבול גם לכמה שאני יכולה לבקש מהם", אומרת רומנו, "אני לא מבינה איך המדינה נותנת שאם יחידנית וילדיה ייזרקו לרחוב?".
מהביטוח לאומי נמסר כי "רומנו מקבלת קצבת מזונות, וכי התברר שהיא לא הגישה תביעה להבטחת הכנסה, והדרכנו אותה כיצד למלא". במשרד השיכון הבהירו כי תידבק זכאותה לדיור ציבורי.