לאחר שמנהלי בתי הספר בבת ים קיבלו הוראה להשאיר את שעריהם פתוחים בשעות אחה"צ והלילה, התרבו מקרי ונדליזים הנעשים, ככל הנראה, על ידי נערים בחסות החשיכה.
1 צפייה בגלריה
פורץ פריצה
פורץ פריצה
פורץ פריצה
(צילום: אילוסטרציה: shutterstock)
קראו עוד:
השבוע נפרץ תיכון 'מילטון' ונגנבו מתוכו עשרות מכשירים אלקטרוניים חדשים שעוד כלל לא היו בשימוש, בשווי של עשרות אלפי שקלים. ממקור המעורב בפרשה, נודע כי מלבד הגנבה, הגיעו גם נערים ששיחקו עם קלע (רוגטקה) וניפצו באמצעותה חלונות של בתי מגורים הסמוכים לבית הספר. "הציוד שנגנב היה סגור בארגזים בכיתות אלקטרוניקה. כנראה שהם מסתכלים מהחלונות ורואים אם יש דברים 'שווים' לגנוב. הם הוציאו סורג באיזשהו אופן, נכנסו וגנבו את הציוד החדש, כלומר הם הגיעו עם כלים מיוחדים".
יתרה מזאת, מסתבר כי בית ספר 'מילטון' אינו היחיד שסובל מונדליזים. "נערים משועממים שנמצאים ללא מסגרת בית ספרית, מבלים בלילות בתוך חצרות בתי הספר, עולים לגגות ומסכנים את עצמם - ואף אחד לא עושה מעשה", מוסיף גורם במערכת. "בבית ספר 'בן גוריון' הם העלו ספות שלמות על הגג, עשו לעצמם 'זולה' לעישון סמים ואלוהים יודע מה עוד. לא ברור איפה נמצא הפיקוח העירוני שאינו ער למצב, פשוט אין מספיק אכיפה, לכן דברים כאלה מתרחשים. צריך באופן דחוף להגביר את האכיפה והסיורים בתוך בתי הספר, או לסגור את השערים לאחר שעות הפעילות", מוסיף המקור.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "הפיקוח והשיטור העירוני מתגברים את הסיורים במוסדות החינוך בתקופה זו, ואנו פועלים עם משטרת ישראל לבדיקת כל מקרה ונדליזם בעיר. בכל מקרה של הפרעה לסדר הציבורי אנו קוראים לתושבים לדווח בזמן אמת למוקד משו"ב 107 ולמקום ישלחו פקחים".
כל העדכונים - חדשות בת ים