לנוכח המקרים האחרונים שבהם נחשף כי גננות ומטפלות התעללו בפעוטות, דורשים הורים מחולון ובת ים מגנים פרטיים להציב מצלמות, אך מתברר שגם התיעוד הקפדני לא מונע בעיות, בשל האיסור לצפות בתכנים ללא אישור המשטרה. "מצלמות נותנות ביטחון, אבל ברגע האמת אין להן שום תועלת כי אסור לצפות בהן", אומרת אחת האמהות.
1 צפייה בגלריה
מצלמות במעגל סגור. גן מאיה
מצלמות במעגל סגור. גן מאיה
מצלמות במעגל סגור. גן מאיה
(צילום פרטי)
קראו גם:
בימים אלה נסגרות ההרשמות למוסדות החינוך הפרטיים, ובהם גם מעונות היום והמשפחתונים, שמרביתם מנוהלים באופן עצמאי.
לנוכח המקרים הרבים לאחרונה, בהם התגלה כי נשות צוות פגעו בילדים, קיללו אותם ולעתים אף היכו אותם, הורים רבים דורשים מהמסגרות הפרטיות להציב מצלמות בטיחות.
"להורים זה נותן שקט נפשי", מסבירה הגננת מאיה לבייב מגן "מאיה" בבת ים, שבו פועלות מצלמות במעגל סגור. "בדרך כלל היינו מראים להם את המצלמות כשהילד היה חלילה נופל או כשקיבל מכה. ככה הם היו נרגעים ורואים מה בדיוק קרה. לאחרונה היה לנו כנס למנהלי מעונות היום, עקב המעבר לאחריות משרד החינוך, ולצערי שם אמרו שלפי התקנות החדשות אסור לנו לצפות במצלמות, אלא רק בצו משטרה, וזה חבל. הרעיון הוא לתת שקט להורים, אז מה הטעם להציב מצלמה אם אי־אפשר להשתמש בה? אני מקווה שנמצא פתרון, כי היום זה מאוד חשוב".
ומה קורה עם מעונות היום של התמ"ת, כמו נעמ"ת, ויצ"ו, החברה לתרבות פנאי וספורט בבת ים ורשת קהילה ופנאי בחולון?
גם שם מעונות רבים מציבים מצלמות, אך במקומות אלה אין להורים גישה אליהן והם אינם יכולים לצפות בהן בכל עת.
"מצלמות נותנות ביטחון, אבל ברגע האמת אין להן שום תועלת", טוענת אם לשניים שבנה הבכור למד בגן "מעגלים" של רשת קהילה ופנאי במתנ"ס נאות שושנים בחולון, שנגד שתי נשות צוות בו הוגשה לפני מספר חודשים תלונה במשטרה בחשד לתקיפת חסרי ישע. "אף אחד לא באמת בודק את המצלמות אם אין תלונות. למעשה, רק כשעלה חשד והוגשה תלונה במשטרה, הרשת העבירה את כל חומרי הצילום למשטרה, אבל זה לא שההורים יכולים לבדוק כל יום מה קורה עם הילדים שלהם, אז מה בכלל הטעם בזה? חייבים צו בית משפט כדי להסתכל במצלמות, כך שזה ממילא לא משהו שהורים יכולים לעשות בעצמם. לכן ההמלצה שלי היא לא להסתפק במצלמות, אלא לרשום רק לגן שמאפשר גישה לצילומים בשעות הפעילות. פעם היו אפליקציות שעובדות ככה, ולצערי בימים אלה זאת האופציה היחידה שלי להרגיש בטוחה ואני מקווה שגנים יחזרו להשתמש בהן".