תושב בת ים בן 70, נכה פוליו ובעל מחלת ריאות, אשר ניסה להחליף את רכבו בהתאם לזכאות שיש לו מביטוח לאומי בביצוע "טרייד אין", גילה כי רכבו עוקל בעקבות חובות בגובה של כ- 200,000 שקל למחלקת הארנונה בעיריית בת ים. לאחר פנייתו באמצעות עורכת דינו לבירור הנושא וניסיון להגעת הסדר, התגלה לשניים כי למרות היותו נכה כל ימי חייו, רק בשנת 1992 הוא קיבל הנחה בארנונה לה הוא זכאי. לכן, לטענתו, החוב בתוספת ריבית פיגורים והעדר ההנחה לה הוא זכאי, לא מדויק.
1 צפייה בגלריה
(אדם בכסא גלגלים, נכה. אילוסטרציה: freepik)
קראו גם:
התושב מסביר כי במהלך השנים התושב כלל לא היה מודע לזכויותיו. לדבריו, כאשר הגיע באחד מהימים לעירייה בניסיון להבין היכן הוא עומד ומהם חובותיו, הגיע להסדר עם אחת הפקידות במחלקת הארנונה, לפיו החוב חולק לכ-5,000 שקל תשלום חודשי לעירייה. אך כיוון שאינו יכל לעמוד בפריסת התשלומים הזו, פנתה עיריית בת ים להוצאה לפועל.
"עם קבלת התיק לטיפול, מיד פניתי לעירייה. על מנת למזער את נזקו של החייב, הצעתי להחליף עיקול בעיקול, בכפוף לתשלום של 2,000 שקל אותם התכוון החייב לגייס מילדיו וחבריו, כאשר בד בבד ביקש החייב לבחון מול העירייה את הדרכים להסדרת החוב", מספרת עו"ד הלנה בן גל שמייצגת את התושב. "למרבה הצער, העירייה סירבה להצעה ובמקום, הציבה כתנאי להסכמתה תשלום על חשבון החוב בסך של 20,000 שקל וכל ניסיון להסביר לעירייה שמדובר בחייב נכה ונעדר נכסים, נתקלו בחומה בצורה של אטימות".
במקביל, כאמור, פנה התושב להחליף את הרכב שלו בעסקת "טרייד אין" ברכב אחר, אך עיריית בת ים עיקלה לו את הרכב ולכן, עסקת הטרייד אין הוקפאה. "לאור קיום העיקול, החייב לא יכול להשלים את העסקה (השבת הרכב הישן) וכעת הוא נמצא בהפרת הסכם, כך שסוכנות הרכבים ביטלה עימו את רכישת הרכבו הישן והיא דורשת לקבל ממנו סך של 100,000 שקל. גם עובדה זו הובאה לידיעת העירייה, אשר ממשיכה לעמוד עיקש על עמדתה ומסרבת לכל מתווה של פשרה עם הנכה", מוסיפה עו"ד בן גל.
"העירייה פשוט פועלת באטימות מוחלטת. אני אדם נכה וחסר כל, אשר גר בדירת 'עמידר' ובעל חובות של מאות אלפי שקלים. כתוצאה מכך גם מצבי הנפשי, בנוסף לרפואי, התערער. ההתעמרות הזו בי, אדם חולה, בן 70, היא פשוט אטימות מוחלטת", סיכם התושב.
מעיריית בת ים נמסר: "העניין הובא בפני רשם הוצאה לפועל אשר החליט להשאיר את העיקול. לתושב יש הנחה בארנונה, ועומדת לו הזכות להגיש בקשה יחד עם מסמכים רלוונטי להנחה נוספת".
כל העדכונים - חדשות בת ים