שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע הרצחני ברכבת הקלה ביפו אתמול (שלישי). היום (רביעי, ערב ראש השנה) הותר לפרסום שבין הנרצחים גם רויטל ברונשטיין בת 24 בלבד מבת ים.
3 צפייה בגלריה
מזירת הפיגוע ברכבת הקלה ביפו
מזירת הפיגוע ברכבת הקלה ביפו
מזירת הפיגוע ברכבת הקלה ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)

העיר בת ים אבלה וכואבת על הירצחה של תושבת העיר, רויטל ברונשטיין ז״ל. רויטל, רק בת 24, בת יחידה לאמה ליאורה, היתה סטודנטית מצטיינת במדעי המחשב, והייתה אמורה לסיים מסיימת תואר שני במכללה האקדמית לחינוך - גבעת וושינגטון. כבר בתיכון זכתה בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית.
ברונשטיין ז"ל למדה בבית הספר החקלאי "מקווה ישראל" ואף זכתה בתיכון בפרסים יוקרתיים על עבודתה בתחומי המחשב והבינה המלאכותית, ובמקביל הייתה גם ציירת קומיקס מחוננת, שם כתבה את העלילון "עוצר מלכת". רויטל הייתה חובבת מדע בדיוני ופנטזיה וחברה ב-קי”ק (קבוצת יצירת קומיקס), ו-אמא"י - ארגון מנגה ואנימה ישראל. שם הבמה שלה בעולם המנגה (שם ספרותי) היה "נייבי בירד", והיא הייתה אחת הציירות המוכשרות ביותר בתחום. לחצו כאן לעמוד האינסטגרם שלה. אובדן עצום של כישרון ענק.
ראש העירייה צביקה ברוט ספד לה: ״המחבלים הצליחו לפגוע בגופה של רויטל ופצעו את הלב של כולנו, אבל לא ישברו את הרוח שלנו. בשם כולנו אני שולח חיבוק גדול לליאורה, ונמשיך לסייע וללוות אותה לכל אורך הדרך".

3 צפייה בגלריה
כלי הנשק של אחד המחבלים בפיגוע ביפו
כלי הנשק של אחד המחבלים בפיגוע ביפו
כלי הנשק של אחד המחבלים בפיגוע ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)

עד כה הותרו לפרסום שלושה שמות נוספים של נרצחי הפיגוע:
ענבר שגב ויגדר (33) מיפו, שהחזיקה במנשא ועליה בנה ארי, בן 9 חודשים. התינוק ניצל בנס. ענבר הייתה מאמנת כושר ומורה לחינוך גופני.
איליה נוזאדזה, אזרח גאורגיה בן 42. הוא נפגע משלוש יריות של המחבלים, פונה לבית החולים איכילוב במצב אנוש, אולם בהמשך נקבע מותו. איליה, נהג משאית, התגורר בעיר קאשורי בגאורגיה עם אשתו ושני ילדיו, בני 17 ו-14. שגרירות גאורגיה בישראל מטפלת בהטסת גופתו לקבורה בארצו.
שחר גולדמן, בת 30 מלוד, היא אחת משבעת הנרצחים בפיגוע הירי שהתרחש אמש (שלישי) ברכבת הקלה ובשדרות ירושלים ביפו. היא הותירה אחריה את בעלה תאי, אחיותיה אסתאר, דיקלה ומירב, וההורים אברהם ורות גולדמן.

קראו גם:

מחקירת המשטרה עולה כי את הפיגוע הרצחני,ששילב דקירה וירי בשדרות ירושלים, ביצעו מוחמד רגב וחסין תמימי, שני שוהים בלתי-חוקיים מחברון.
עפ"י החשד, שני המחבלים החלו במסע ההרג כאשר הם נכנסים לקרון של הרכבת הקלה אשר עצרה בתחנה וביצעו ירי לעבר הנוסעים, לאחר מכן המשיכו רגלית על רחוב שד' ירושלים תוך שהם פוגעים בעוברי אורח עד שנוטרלו ע"י סיירי סל"ע של עיריית ת"א-יפו ואזרחים שהיו במקום באמצעות האקדחים האישיים שהיו ברשותם.

3 צפייה בגלריה
מזירת הפיגוע ברכבת הקלה ביפו
מזירת הפיגוע ברכבת הקלה ביפו
מזירת הפיגוע ברכבת הקלה ביפו
(צילום: דוברות איחוד הצלה)

עם קבלת הדיווח על אירוע ירי, כוחות משטרה רבים הגיעו למקום והחלו בסריקות נרחבות לאיתור מחבלים נוספים תוך שבמקביל נשמעות אזעקות על ירי רקטי לאזור תל אביב, במהלך הסריקות הוסר חשד למחבלים נוספים.
מהחקירה המשותפת של שב״כ והיחידה המרכזית במחוז ת"א עולה כי, שני המחבלים אשר ביצעו את הפיגוע הם מחמד מסק, בן 19, אשר חוסל בזירה ואחמד הימוני, בן 25 שנפצע באורח קשה. ברשותם היה נשק מסוג M16, מחסניות וסכין. השניים תושבי חברון, ללא מעצרים קודמים, אחד מהם מוכר כמי שהיה מעורב בהפרות סדר.
במהלך הלילה ביצעו כוחות שב״כ וצה״ל בגזרת חברון וירושלים מעצרים של מספר חשודים כמעורבים בסיוע למחבלים ברכישת הנשק והכניסה לישראל. החשודים הועברו לחקירת שב״כ. חקירת הפיגוע נמשכת.