ב-08 בספטמבר נעצר תושב שכונת רמת יוסף בת ים, צעיר בן 25, בחשד לסחר בסמים. אלא שבזכות מידע מפליל במיוחד החליטה המשטרה לחלט את חשבון הבנק שלו, ומצאה שם סכום כסף עצום. איך עלתה עליו המשטרה? מה מיוחד בכסף הזה ולמה הבחור לא עומד להשתחרר בזמן הקרוב?
3 צפייה בגלריה
הנער מנס ציונה נעצר
הנער מנס ציונה נעצר
הצעיר מבת ים נעצר, ובחשבון הבנק שלו התגלה סכום עצום
(צילום המחשה: canva)

את הסיפור יוצא הדופן הזה חשף בפני "מיינט בת ים", רפ"ק ברק סטון, קצין המודיעין והבילוש של תחנת בת ים. וכך הוא מספר: "ב-08 בספטמבר רשמנו הצלחה יפה ורחבת היקף, לאחר שסיימנו חקירה סמויה, ובה שוטרי תחנת בת ים עצרו חשוד - תושב בת ים, בחשד לסחר בסמים".
איך הגעתם אליו?
"במהלך חודש אוגוסט, יחידת המודיעין והבילוש של תחנת בת ים ביצעה פעילות כנגד 25 תושבי העיר שהשתמשו בסמים. על פי מידע מודיעיני שהגיע אלינו מהם, התברר שיש לכולם משהו משותף - אדם אחד שמכר להם את הסמים".

קראו גם:

במשטרה החלו לבצע פעילות שכללה מעקב אחר הצעיר, והתברר שאינו עובד אך הוא מחזיק בבעלותו דירה ומגלגל לא מעט כספים.
"אז ראינו שהבן אדם סוחר בסמים מסוגים שונים, ולא רק מריחואנה או חשיש, אלא דוסה, קוקאין, MDMA ועוד, הכל ברמה מסחרית. לקליינט אחד מכר עשר מנות ולאחר שלוש מנות. סך הכל במספר בודד של ימי עבודה הצלחנו להפליל אותו ב-8-9 עסקאות סמים", מספר רפ"ק סטון.

3 צפייה בגלריה
רפ"ק ברק סטון, קצין המודיעין והבילוש של תחנת בת ים
רפ"ק ברק סטון, קצין המודיעין והבילוש של תחנת בת ים
רפ"ק ברק סטון, קצין המודיעין והבילוש של תחנת בת ים
(צילום: פרטי)

מה היה הצעד הבא?
"בלשי משטרת בת ים ניהלו מעקב וחקירה סמויה כלפי אותו בחור צעיר, בחשד לסחר בסמים והפלילו את החשוד בשמונה עסקאות מכירת סמים. במהלך המעצר והחיפוש אצלו בדירה, נתפסו מספר מנות עם חומר החשוד כסם מסוג קוקאין והרואין וכסף מזומן על סך כ-40,000 שקל. זה לא סכום שאנשים מחזיקים בדרך כלל בביתם בשוטף".
בשלב הבא הגיעו השוטרים אל חשבון הבנק שלו וחילטו ממנו סכום של כ-600,000 שקל מחשבון הבנק שלו, "כיוון שקיים חשד מובהק שהכסף הושג באמצעות סחר בסמים".
איך עקבתם אחר החשוד?
"ברגע שאנו יודעים במאקרו על סוחרי סמים, אנו משתדלים לעשות את המיטב כדי להרים פעילות מעקב שכזו, במטרה לבצע מעצר ולהביא את האדם עם הדין. זה דורש אינטנסיבית ושבועות של עבודה כדי להוכיח בסופו של דבר בבית המשפט שהוא עושה את המכירה. זה התחיל כמובן בכל חודש אוגוסט שלמדנו את הרוטינה שלו – זה דברים שלוקחים זמן. היינו עוקבים אחריו פעמים-שלוש בשבוע במשך החודש, ראינו אותו משיג את הקליינטים הנדרשים ובעיקר למדנו את שגרת יומו, איפה הוא שם את הראש, באיזה רכב הוא נוהג, ראינו שהחליף רכבים מספר פעמים באותו חודש, באיזה חדר כושר הוא מתאמן ואיזה נקודות עוגן יש לו ביום 'העבודה' ".

3 צפייה בגלריה
עסקת הסמים נתפסה על חם
עסקת הסמים נתפסה על חם
סחר בסמים מסוגים שונים
(המחשה: shutterstock)

זה הוביל לחשבון הבנק שלו?
"לאחר שבאמת ראינו את המזומן בביתו, הגענו גם לחשבון הבנק – ואדם שלא עובד לא מחזיק כאלו סכומים של 600,000 שקל בדרך כלל בעובר ושב, מה גם שיש קשר ישיר לסחר בסמים. הוא גם מחזיק בדירה משלו בעיר, ולא כל צעיר בן 25 יכול להרשות לעצמו להחזיק בדירה שכזו, ולכן אנו מנסים לעלות על מקור הכספים לרכישת הדירה. כידוע, סחר בסמים מהווה צינור חמצן כלכלי לעבריינים ובמקביל רעל אשר הורס את החברה, לכן נמשיך את מאבקנו כנגד נגע הסמים".
החשוד נעצר עד תום ההליכים, והוגשה נגדו הצהרת תובע ובקשה לחילוט הכסף מחשבונו.
כמה הוא עשוי לשבת בכלא?
"עוד לא הגענו לשלב הטיעונים לעונש. אבל הבחור בן 25, ואם יישב בכלא הוא עלול להשתחרר אחרי שנה וחצי. אין דבר שימנע ממנו בגיל 26 וחצי לחזור לשוק הסחר בסמים – בייחוד אם יש לו כסף בבנק. לנו היה חשוב לנתק את מקור החמצן שלו, שזה למעשה הכסף – לכן שמנו את היד בדיוק על המנוע הכלכלי, כי זה מה שמניע את המנוע, וזה מה שצריך להרתיע אותו כל מי שעוסק בכל הקשור לסחר בסמים".
פורסם לראשונה: 05:45, 30.09.24