בטבלת הנתונים שפרסמה השבוע עמותת "אור ירוק" בת ים הגיעה למקום הראשון, ולצערנו המשמעות היא שמסוכן להיות הולך רגל בבת ים.
3 צפייה בגלריה
מעבר חצייה בבת ים
מעבר חצייה בבת ים
מעבר חצייה בבת ים
(צילום המחשה: canva)

בת ים היא העיר שבה נפגעים הכי הרבה הולכי רגל בתאונות דרכים לכל 1,000 תושבים. יותר מאשר בכל עיר אחרת. כך עולה מבדיקת "אור ירוק" שניתחה את מספר הולכי הרגל שנפגעו בערים מעל 50 אלף תושבים בחמש השנים האחרונות המלאות (2022-2018), וזאת בהשוואה לכל אלף תושבים בכל עיר (נתוני שנת 2023 עדיין לא סופיים ולא זמינים ולכן לא נכללו בבדיקה).
הממצאים מלמדים כי 0.77 הולכי הרגל נפגעים בתאונות דרכים בבת ים בכל שנה בממוצע לכל אלף תושבים. 97 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה בעיר, מעט יותר מתל אביב-יפו שנמצאת במקום השני עם 0.77 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בשנה לכל אלף תושבים (349 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה).

3 צפייה בגלריה
הולכי הרגל נמצאים בסיכון
הולכי הרגל נמצאים בסיכון
הולכי הרגל נמצאים בסיכון
(צילום: עמותת אור ירוק)

במקום שלישי ניצבת עפולה (33 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה) עם 0.56 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה לכל אלף תושבים, אחריה ובמקום הרביעי נמצאת חיפה (154 הולכי רגל נפגעים בממוצע בכל שנה), חדרה (55 הולכי רגל נפגעים בכל שנה בממוצע) סוגרת את חמשת הערים האדומות להולכי הרגל עם 0.54 הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים בממוצע בכל שנה.

קראו גם:

הנתונים הארציים מלמדים כי 100 הולכי רגל נהרגו בתאונות דרכים בשנת 2023, 36 מהם אזרחים ותיקים בגילאי 65 ומעלה ו-20 ילדים עד גיל 14. על פי עמותת אור ירוק, 68 הולכי רגל נהרגו בתחום העירוני (68% מסך כל ההרוגים) ו-31 הלכי רגל נהרגו בכבישים בינעירוניים (31%).
אי מתן זכות קדימה להולכי רגל היא עבירת התנועה המרכזית בתאונות דרכים חמורות בשנת 2023. בחינת עבירות הנהגים בתאונות חמורות (קשות וקטלניות) חושפת כי אי מתן זכות קדימה להולכי רגל נמצאת במקום הראשון והגרוע בשנת 2023, יותר מאשר כל עבירה אחרת. 348 עבירות נהגים שהובילו לתאונות חמורות (קשות וקטלניות) בשל אי מתן זכות קדימה נרשמו בשנת 2023 אשר מהוות 17% מכלל העבירות שנרשמו בתאונות חמורות.

3 צפייה בגלריה
עו"ד יניב יעקב
עו"ד יניב יעקב
עו"ד יניב יעקב
(צילום: אור ירוק)

עו"ד יניב יעקב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מסוכן ללכת ברגל בישראל. הולכי הרגל הפכו לשקופים והם למעשה האוכלוסייה החלשה ביותר בשרשרת, בעיקר ילדים ואזרחים וותיקים אשר מהווים חלק גדול מהנפגעים. הולכי הרגל נפגעים בעיקר בערים ולכן על ראשי הערים למפות את נקודות התורפה ואת הרחובות האדומים בהם נפגעים רוב הולכי הרגל, ולטפל באותם מוקדים.
"הגיע הזמן שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יובילו מדיניות ארצית של מיתון וריסון תנועה, המקובלת מאוד בערים מערביות רבות. אנחנו מפגרים אחרי הערים הגדולות באירופה אשר מובילות מדיניות ששמה את הולכי הרגל בראש הפירמידה ולא בתחתית סדר העדיפויות. ככל שנצליח להוריד את מהירות נסיעת כלי הרכב ברחובות מרובי הולכי רגל כמו גם בסביבת בתי ספר, גנים ציבוריים ובתי אבות, נוכל לצמצם את מספר הולכי הרגל ההרוגים והנפגעים בתאונות דרכים ולהציל חיים".