בת ים ממשיכה לשנות את פניה וצומחת לגובה. כעת עומדות לדיון שלוש תוכניות פינוי בינוי חדשות ברחבי העיר בפני הוועדה המקומית של בת ים, והיא צפויה לדון בהמלצה על הפקדתן. התוכניות כוללות הריסת 321 יחידות דיור ישנות, כשבסוף התהליך יקומו בעיר 1,149 דירות חדשות, רובן במגדלים. אספנו את הפרטים על שלושתן וזה מה שמתכננים.
3 צפייה בגלריה
מתחם קוקיס בבת ים
מתחם קוקיס בבת ים
מתחם קוקיס בבת ים
(הדמייה: ברק ציפור)

מתחם יוספטל-הרב קוקיס: 36 קומות במרכז העיר


התוכנית הראשונה על הפרק היא תוכנית "מתחם יוספטל הרב קוקיס" הכוללת בנייה של 171 יחידות דיור.
שטחה של תכנית פינוי בינוי "מתחם יוספטל הרב קוקיס" הוא 3.7 דונמים. היא ממוקמת במרכז העיר בת ים, על אחד מצירי התנועה הראשיים: רחוב יוספטל, פינת רחוב הרב קוקיס. התכנית כוללת פינוי והריסה של שלושה מבני מגורים קטנים הכוללים 57 יחידות דיור ומבנה ציבור חד קומתי המשמש כגן ילדים.
התכנית מציעה בנייה של מגדל מגורים מעל קומת מסד מלווה רחוב הכוללת מסחר, ומעליו שלוש קומות לצרכי ציבור ותעסוקה. מעל קומות המסד - מגדל מגורים בן 36 קומות, הכולל 171 יחידות דיור. בצדו המערבי של המגרש מציעה התכנית שינויי יעוד הקרקע לשטח בנוי ציבורי, שעליו יוקם מבנה ציבורי בן עשר קומות לצרכי הציבור.
התכנית היא יוזמה של החברות מנרב פרויקטים בע"מ וחברת icr - ישראל קנדה ראם החזקות בע"מ, שהגישו אותה יחד עם הרשות המקומית.

קראו גם:

מהנדס הוועדה של העיר בת ים המליץ על הפקדת התכנית בכפוף לתיקונים טכניים: "מדובר בתכנית התחדשות עירונית על ציר הרכבת הקלה, אשר תאפשר מעבר להתחדשות מבני המגורים, טיוב שטח לטובת מבני ציבור, הרחבת הרחובות כך שיאפשרו שבילי אופניים ומדרכות רחבות, וחידוש המתחם כולו. התכנית תואמת את התכנית הכוללת להתחדשות עירונית, לאור מיקומה ביחידת ליבה עירונית, על האצבע המטרופולינית של רחוב יוספטל".

הרב מימון של בוני התיכון: 448 יחידות דיור, 40 קומות


שטחה של תוכנית פינוי בינוי "הרב מימון 2-8" 6.9 דונמים, ווהיא ממוקמת בשכונת רמת הנשיא ברובע "דרום מזרח" בבת ים, על ציר של הרכבת הקלה בין הרחובות הרב ניסנבוים, הרב מימון ומוהליבר, והיא תואמת את מגמות הפיתוח של ציר רחוב הרב ניסנבוים כציר כרחוב עירוני ראשי על ציר הרכבת הקלה.

3 צפייה בגלריה
מתחם הרב מימון בבת ים
מתחם הרב מימון בבת ים
מתחם הרב מימון בבת ים
(הדמייה: אילן פיבקו אדריכלים)

בתחום התכנון קיימים ארבעה בנייני מגורים בני שמונה קומות ובהם 128 יחידות דיור. התכנית מציעה הקמת שלושה מבני מגורים חדשים בגובה של עד 40 קומות ובהם 448 יחידות דיור, לצד מסחר מלווה רחוב. צפיפות יחידות דיור (נטו, לאחר הקצאת שטח ציבורי): 88 יחידות דיור לדונם. הצפיפות ברוטו עומדת על 65 יחידות דיור לדונם. יזמית התכנית היא חברת בוני התיכון התחדשות עירונית, שהגישה את התכנית יחד עם העירייה.
מהנדס הוועדה של העיר בת ים ממליץ להפקיד את התכנית בכפוף לתיקונים טכניים. בחוות דעתו כתב: "מדובר בתכנית התחדשות עירונית על ציר הרכבת הקלה, אשר תאפשר מעבר להתחדשות מבני המגורים, יצירה של שטח חדש לטובת מבני ציבור, הרחבת הרחובות כך שיאפשרו שבילי אופניים ומדרכות רחבות, וחידוש המתחם כולו. כמו כן, התכנית תואמת את התכנית הכוללת להתחדשות עירונית שבהכנה, לאור מיקומה ביחידת ליבה עירונית, ויחד עם התכנית הסמוכה מצפון מייצרת רצף מיטבי של שטחי מסחר ותעסוקה בחזית ניסנבוים, ושטחים לטובת הציבור ברחוב מוהליבר".

הרב מימון: 530 דירות חדשות ברמת הנשיא


תכנית "התחדשות עירונית הרב מימון" ממוקמת צפונית לתכנית "הרב מימון 2-8" וממוקמת אף היא ברמת הנשיא בשטח של כ-20 דונמים. התכנית מציעה הריסת 136 יחידות דיור והקמת 530 יחידות דיור חדשות בשישה מבנים תוך התאמת הבינוי למגמות הפיתוח של ציר ניסנבאום, כציר עירוני ראשי תוך הגדלת היקפי הבניה והוספת שימושים נוספים לאורכו.

3 צפייה בגלריה
מתחם הרב מימון בבת ים
מתחם הרב מימון בבת ים
מתחם הרב מימון בבת ים
(הדמייה: קבוצת ארביב)

בשטח התכנית קיימים היום ארבעה בנייני מגורים טוריים ישנים שיפונו ויהרסו. בשני הבניינים הפונים לרחוב ניסנבוים תהיה חזית מסחרית בקומת הקרקע. יזמית התוכנית היא חברת ע.ט. החברה להתחדשות עירונית לישראל, שהגישה את התכנית יחד עם העירייה.
מהנדס הוועדה של העיר בת ים על הפקדת התכנית בכפוף לתיקונים טכניים. בחוות דעתו כתב: "מדובר בתכנית התחדשות עירונית על ציר הרכבת הקלה, אשר תאפשר מעבר להתחדשות מבני המגורים, יצירה של שטח חדש לטובת מבני ציבור, הרחבת הרחובות כך שיאפשרו שבילי אופניים ומדרכות רחבות, וחידוש המתחם כולו. כמו כן, התכנית תואמת את התכנית הכוללת להתחדשות עירונית שבהכנה, לאור מיקומה ביחידת ליבה עירונית, ויחד עם התכנית הסמוכה מדרום מייצרת רצף מיטבי של שטחי מסחר ותעסוקה בחזית ניסנבוים, ושטחים לטובת הציבור ברחוב מוהליבר".