כתב אישום הוגש ביום רביעי לבית המשפט השלום בתל אביב כנגד שתי מטפלות, בנות 53 ו-59 מבת ים, בגין תקיפה בנסיבה מחמירות של פעוטות. המקרה פורסם לראשונה במיינט בת ים לפני שנה.
2 צפייה בגלריה
הוריו יפוצו באלפי שקלים
הוריו יפוצו באלפי שקלים
פעוטות בגן
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

על פי כתב האישום שהוגש השבוע, השתיים עבדו במעון "ויצו" בבת ים, המיועד לתינוקות ולפעוטות בגיל שלושה חודשים ועד שלוש שנים. אחת הנאשמות שימשה כאחראית על כיתת הפעוטון, עבדה בגן כ-24 שנים ובמסגרת תפקידה הייתה אמונה על סדר היום, על המטפלות, על הפעוטות ועל הקשר עם הוריהם.
במהלך ארוחת הצהריים לפני כשנה (פברואר 2023), תקפה ילדה בת שנתיים בזמן שהאכילה אותה, תוך שתפסה את ראשה בכוח והטיחה אותו לאחור. משסירבה הילדה להמשיך לאכול, דחפה הנאשמת בחוזקה את האוכל לפיה, תוך דחיפת ראשה אחורה וקדימה. בהמשך, ניקתה את פניה של הילדה באמצעות מגבון, דחפה את ראשה קדימה על מנת להסיר את סינרה ומשסיימה, הרימה אותה והטיחה את הילדה מגובה למזרן השינה.
‏כתב האישום גם מציין, שבמקרים אחרים המטפלת הרימה ילדה נוספת בת שנתיים באוויר, תוך שאחזה בה בזרועה הימנית, תפסה בגופה בשתי ידיה וזרקה אותה מגובה למזרן השינה. במקרה אחרה הרימה ילד כבן שנה וחצי בכוח והושיבה אותו באגרסיביות על הכיסא, כך שהחל לבכות. ילד אחר שכבן שנתיים גם סבל מחוסר הסבלנות שלה כאשר בסיום ארוחת הבוקר, ניקתה את פניו באגרסיביות, באופן שמשכה את ראשו בחוזקה לאחור ודחפה אותו בחזרה קדימה.

2 צפייה בגלריה
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
ילדה ילדים גן ילדים - תמונת פייסבוק
ילדה בדרכה לגן
(צילום המחשה: shutterstock)

קראו גם:

המטפלת הנוספת טיפלה בגנון לילדים כבני שלוש. על פי כתב האישום, בין השאר, אחזה בחוזקה בזרועה השמאלית של ילדה כבת שנתיים וחצי, משכה אותה בכוח והניחה אותה על מזרן השינה. בהמשך, תקפה שני ילדים נוספים בכך שהרימה אותם באוויר, כשהיא אוחזת בזרועותיהם בלבד והשליכה את אחד מהם בכוח על מזרן השינה.
נכון לעתה, זה היה דיון ראשוני בנושא, ושתי המטפלות תגענה להמשך דיון בבית המשפט בימים הקרובים.
מויצו נמסר: "אנו נוקטים במדיניות של אפס סובלנות למקרים כאלה ולהתנהלות שאינה תואמת את הנהלים. באשר למקרה המדובר, מנהלת המעון וצוות המעון שהיה מעורב הורחקו והוחלפו בצוות חדש. אנו עושים את המיטב על מנת להעניק לילדים מענה חינוכי איכותי ולשמור על שגרת היומיום שלהם. צוות המעון מקבל ליווי והדרכה על ידי מפקחת המעון ומדריכה פדגוגית חיצונית ואנו בקשר שוטף עם ההורים ובשיתוף פעולה מלא עם הגורמים הרלוונטיים".