העיר בת ים תצטרף לפיילוט של המשרד להגנת הסביבה להצבת "מצלמות רעש" חדשניות ברחבי העיר. המצלמות החדשות תוכלנה לזהות רעש חריג, כגון אופנועים ללא משתיקי אגזוז בשעות הלילה, ולצלם את לוחית הרישוי של הרכב המרעיש.
2 צפייה בגלריה
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
מצלמות המעון הופנו לחצרות הדיירים
ה"מצלמות" יאכפו את הרעש
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

הטכנולוגיה החדשה תאפשר לעיריית בת ים להגביר את האכיפה נגד רעשים במרחב הציבורי ולשמור על איכות החיים של תושביה. כמו כן, המצלמות ישמשו כאמצעי ביטחון נוסף נגד אלו שמגיעים מחוץ לעיר ומפריעים לשקט הציבורי.
כזכור, מאז תחילת המלחמה שרבים מתושבי בת ים מתקשים לישון בלילה. מעבר לכל החרדות והאזעקות שפוקדות אותנו בכל פעם שיש מטח טילים מעזה, התווספו גם נהגי אופנועים משופרים, שיתכן ונהנים מהמצב ומבהילים את כולנו בכוונה. הם נוסעים במהירות ומדמים רעש של אזעקה שמקפיץ את התושבים.
יצחק שבתוב, תושב רחוב בלפור בבת ים, סיפר על התופעה שרק החמירה מאז פרצה המלחמה: "חריקות בלמים, מנועים טורדניים ואגזוזים שמשמיעים בכוונה קולות נפץ, וזאת לאורך כל הלילה וכמעט בכל לילה".

2 צפייה בגלריה
טיילת בת ים
טיילת בת ים
טיילת בת ים
(צילום: שירות מיינט)

קראו גם:

במשטרה מודעים היטב לתופעה ויצאו למאבק נגד כלי רכב הגורמים לבהלה בציבור. מעל 170 דוחו"ת כבר נרשמו מאז פרצה המלחמה, ולמעלה מ-150 כלים הושבתו.
ראש העיר בת ים, צביקה ברוט, אמר למיינט בת ים כי הוא "מביע שמחה על הצטרפות העיר לפיילוט ומזמין את התושבים להביע את שביעות רצונם, אך באופן שקט".