החורף שהגיע בשבועות האחרונים בצעדי ענק, מביא איתו את החשכה כבר בשעות המוקדמת של היום. הדבר מוביל לדיווחים רבים של תושבי בת ים על עלטה ברחובות כבר בשעה 17:30 אחר הצהריים, כאשר תאורת הרחובות בחלקים רבים של העיר מתחילה לפעול רק לקראת השעה 19:00.
1 צפייה בגלריה
הגן ברחוב רזיאל
הגן ברחוב רזיאל
הגן ברחוב רזיאל
(צילום פרטי)
קראו גם:
"כל העיר חשוכה, הרחובות הפנימיים מלבד הטיילת בעלטה מוחלטת", אומרת תושבת המתגוררת ברחוב חביב רייך, "מפחיד ללכת ברחוב, בגינה הציבורית בכלל אין אופציה לשבת עם הילדים. ובכלל, זה מרגיש כאילו מנסים לחסוך בחשמל על חשבון התושבים".
הורי ילדים המגיעים לגינה הציבורית ברחוב רזיאל בעיר מוספים: "אנחנו צריכים להאיר את הגינה עם פנסים עבור הילדים שמגיעים אחרי הגן ב־17:00 לגינה, ונשארים שעה ארוכה בעלטה עד שנדלקים האורות. נוצר מצב מגוחך של מדינת עולם שלישי".
גם תושבי הרחובות רמז, הזית, הרצל פינת בלפור, מבצע סיני, רוטשילד פינת השלושה, שרת, ששת הימים ועוד רבים, טוענים לחשיכה דומה. "מזה מספר ימים שאין אור ברחובות, ובגלל שחלק מהמדרכות שבורות, זאת פשוט סכנת נפשות".
הסובלים העיקריים מהמצב הם בני הגיל השלישי. "בת ים היא העיר הכי מבוגרת בישראל", אומר תושב העיר, "ובעירייה לא משכילים להבין שעם הגיל קיימת ירידה בראייה. ולכן, גם כשהתאורה פועלת, מדוברת בתאורה חלשה, עמומה יותר ממה שהיה נהוג, אולי מטעמי חיסכון. אולי מצפים מהמבוגרים להישאר בבית בשעות אחר הצהריים, כי במצב הנוכחי הם מתקשים לטייל ברחובות".
מהעירייה נמסר: "חלק מהתקלות המוזכרות בכתבה כבר תוקנו, כאשר התקלה בהרצל נמצאת בתחום האחריות של נת"ע, ואנו פועלים מולם. במשה שרת התאורה תחזור לאחר סיום העבודות במקום".