זה התחיל משמועות, כבר כמה חודשים מתעקשים מקורבים לראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, כי בקרוב הוא ישוב לפוליטיקה. לחיאני עצמו לא שלל את האפשרות, אבל לא לקח אחריות על הקמפיין שהכריז על ההתמודדות.
3 צפייה בגלריה
 לחיאני. עשו לו ספויילר?
 לחיאני. עשו לו ספויילר?
לחיאני. עשו לו ספויילר?
(צילום: קובי קואנקס)
גורמים בעירייה אמרו השבוע: "באורח פלא, בכל פעם שלחיאני מסתבך, הוא מאשים את המערכת הפוליטית. כשהפרקליטות האשימה אותו בפלילים, הוא אמר שזו רדיפה פוליטית; וגם עכשיו, כשהוא מודיע על חזרתו אבל נתקל בתגובות צוננות ובתמיכה חלשה, הוא שוב מאשים את המערכת הפוליטית. אם המערכת הפוליטית כל כך רעה אליו, למה הוא רוצה לחזור?".
3 צפייה בגלריה
ברוט
ברוט
ברוט
(צילום: קובי קואנקס)

טריק מוכר

רק לאחרונה פורסם סקר של מכון סמית שנערך בקרב 500 תושבי העיר בת ים מעל גיל 18, ממנו עלה כי 71 אחוז מרוצים מהאופן בו מתפקד ראש העירייה הנוכחי, צביקה ברוט. אם יערכו היום בחירות, נכתב בסקר, 60 אחוזים מהנשאלים ענו כי יבחרו בברוט ו־22 אחוז בלחיאני.
לטענת פעילים חברתיים בעיר, התזמון של פרסום הפוסט המזויף אינו מקרי. "לחיאני זה בת ים ובת ים זה לחיאני, גם בימים שהוא ישב בכלא אנשים אמרו שהם מוכנים לבחור בו", סיפר פעיל חברתי המקורב לראש העירייה לשעבר. "בשורה התחתונה, ללחיאני יש את הלב של הבת ימים. אנחנו אוהבים אותו ויודעים שהוא שם אותנו מעל כולם".
האם הופתעת מהפרסום?
"מאוד, כי חשבתי שהוא יחכה לתחילת שנת הבחירות וזה ממש לא מעניין אותי אם זה חשבון שלו או לא. הכי חשוב שלחיאני מתכנן לחזור".
הסקרים פחות מעודדים מבחינתך.
"עם סקרים לא הולכים לקלפי, ראינו את זה גם בבחירות הארציות, אז שלא ינסו לבלבל אותנו. כמעט על כל דבר רע שקורה בעיר אומרים 'זו ההנהלה הקודמת', אבל יש גבול לכמה שאפשר לומר 'אכלו לי שתו לי'. בסופו של יום לחיאני הוא קוסם ובת ים מחכה לחזרתו".
גם את נושא הנאמנות בקרב עובדי העירייה ביקשנו לבדוק, ושם התגובות מעט מדאיגות. "אני עובד בעירייה למעלה מ־20 שנה ונאמן רק לעירייה עצמה, אין לי קשר לפוליטיקה", סיפר עובד מתחום הביטחון. "אבל זה טריק מוכר, באמת מזכיר את הימים שלפני הבחירות האחרונות, כשראש העירייה צביקה ברוט היה החדש ויוסי בכר המוכר, וכולם היו בלחץ לדעת מי נאמן למי. הייתה ממש אווירה מדאיגה, כאילו אתה חייב להמר על מועמד ולקוות לטוב, וזה לא צריך להיות ככה. כעובדי עירייה זה מיותר לנו, אנחנו באנו לעבוד עבור הציבור ולא עבור מי שיושב בלשכה".
3 צפייה בגלריה
בכר
בכר
בכר
(צילום: קובי קואנקס)
גם בכר ישוב?
שנת הבחירות אמנם טרם הגיעה, אך לצד ברוט ולחיאני יש אדם נוסף שלא הסתיר את כוונתו לשוב ללשכה: יוסי בכר, שכיהן במשך קדנציה אחת בין תקופתו של לחיאני לבחירתו של ברוט ומסרב להתרגש מההצהרה שהייתה או לא הייתה.
"אני מתכוון להתמודד בבחירות הקרובות ומאמין שיש לי סיכוי טוב ושכנראה נגיע גם לסיבוב שני. לשמחתי נראה שבבחירות האלו כל המועמדים מוכרים וידועים לציבור, אין מישהו חדש שיכול לבוא עם הבטחות באוויר, כל בוחר יידע בדיוק עבור מי הוא מכניס פתק בקלפי".
כל העדכונים - חדשות בת ים