שני בכירים חשובים של אויבנו חוסלו אתמול (שלישי) והלילה (בין שלישי לרביעי): בכיר החיזבאללה חאג' מוחסן חוסל בביירות ובכיר חמאס איסמעיל הנייה חוסל בטהרן. בשל חשש מתגובה לעורף הישראלי הוחלט, ליתר ביטחון, על העלאת רמת הכוננות גם בבת ים.
3 צפייה בגלריה
מקלט
מקלט
תמיד חשוב לדעת היכן נמצא המקלט או המרחב המוגן הקרוב ביותר
(צילום המחשה: קובי קואנקס)

בהודעה רשמית שפרסם הבוקר (רביעי) ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הוא פנה לציבור וכתב: "לפני זמן קצר, סיימנו הערכת מצב מצומצמת עם גורמי הביטחון הרלוונטיים לאור ההתפתחויות האחרונות. נכון לעכשיו השגרה נמשכת כרגיל. אין צפי מיוחד לשום התפתחות באיזור שלנו, ובהתאם לכך אין שינוי בהנחיות - מלבד הצורך להגביר ערנות ולהקפיד על ההנחיות בעת הצורך".

קראו גם:

עם זאת, הודיע כי במהלך הלילה, "לאחר הערכת מצב קודמת ועדכונים שקיבלנו אמש, כבר הנחיתי להעלות שוב את רמת הכוננות בעיר - רק ליתר ביטחון. הנחיה זו תישאר בתוקף בימים הקרובים, ונבחן אותה מחדש מדי יום בדיונים השוטפים בין גורמי הביטחון בעיריה, הצבא והמשטרה".

3 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה ובכירי חמאס מברכים על אירועי 7 באוקטובר
איסמעיל הנייה ובכירי חמאס מברכים על אירועי 7 באוקטובר
איסמעיל הנייה ובכירי חמאס מברכים על אירועי 7 באוקטובר. חלקם כבר חוסלו
(צילום: מתוך סרטון שפורסם ברשתות החברתיות, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

ברוט הדגיש כי למרות העלאת רמת הכוננות "חשוב לזכור שחייבים לשמור על השגרה בכל תחומי החיים, וכך נעשה אצלנו בעיר. ואם יהיה צורך, נדע להתמודד עם כל אתגר - בלי בהלה, אך עם הרבה אורח רוח, מקצועיות, וערבות הדדית בינינו. לסיום, אבקש שוב לחזק את ידי צה״ל וחיל האוויר על פעילותם ביממה האחרונה ובכלל, ולהתפלל לחזרתם המהירה של החטופות והחטופים שלנו הביתה".

3 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

הנחיות פיקוד העורף בבת ים


נכון להבוקר (רביעי 31.7.224) אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף בבת ים. אנחנו מוגדרים במצב ירוק של "פעילות מלאה". ניתן לקיים פעילויות חינוכיות וקייטנות ללא הגבלה, ניתן לקיים התקהלויות ואירועי קיץ ללא הגבלות וגם מקומות העבודה פועלים ללא הגבלות.
למרות זאת חשוב תמיד לדעת היכן נמצא המרחב המוגן הקרוב ביותר אליכם. זמן ההגעה למרחב המוגן באזור בת ים הוא דקה וחצי.