בחודש מאי האחרון עברה ליטל לנדר לבת ים. היא הגיעה מיהוד, ומיד רשמה את שני בניה התאומים לכיתה א' בבית ספר שליד ביתה החדש. היא לא תיארה לעצמה את מסכת התלאות, שלטענתה נמשכת עד היום, בגלל הצורך לרשום את ילדיה לצהרונים.
2 צפייה בגלריה
ליטל לנדר
ליטל לנדר
ליטל לנדר. "ככה מקבלים תושבים חדשים?"
(צילום: פרטי)

"נודיע לך בספטמבר"


"הגעתי לעיר בחודש מאי", מספרת לנדר ל"מיינט בת ים" ומסבירה שמיד לאחר המעבר פנתה למרכז "הבונים" כדי לרשום את ילדיה לצהרון. "הסברתי להם שאני תושבת חדשה בעיר, ושאני יודעת שהרישום לצהרון נסגר בינואר, אבל בינואר עוד לא הייתי תושבת העיר. כמובן שסיפקתי להם את כל האישורים והטפסים שהם היו צריכים, ואפילו נתתי להם כרטיס אשראי".

קראו גם:

לנדר האמינה שתוך זמן קצר מערכת החינוך בבת ים תסייע לה כתושבת חדשה בפתרון הבעיה, אבל לדבריה זה לא קרה, אלא להיפך.
"אני כל שבוע מתקשרת, והם מבטיחים לי שכשההרשמה תפתח הם ירשמו אותי. אחת לשבוע אני שולחת הודעה - האם נפתח. כל פעם אותה התשובה: 'אל תדאגי הכל בסדר, יפתח בקרוב, אתם הראשונים שנרשום'. אנחנו עכשיו בסוף חודש אוגוסט, 14 יום לפני פתיחת עונת הלימודים - ונחשו מה? כמובן שלא פותחים הרשמה – ואומרים לי שיודיעו לי בספטמבר, רק אחרי תחילת שנת הלימודים!".

2 צפייה בגלריה
ליטל לנדר
ליטל לנדר
ליטל לנדר. "אף אחד לא חוזר"
(צילום: פרטי)

"מרגישה התעמרות"


בשלב זה, כמעט סוף החופש הגדול, לנדר כבר מותשת ומיואשת: "יצרתי כבר קשר עם כל מי שרק אפשר. כל גורם במערך החינוך של העירייה, מחלקת הגנים והצהרונים, הגעתי אפילו לסגן ראש העיר. לקחו ממני עשרות פעמים תעודת זהות, מספרי טלפון, כולם אומרים שהם יבדקו – או יחזרו אליי. אף אחד לא חוזר, ועכשיו אולי אולי תהיה לי תשובה רק בספטמבר. אבל ספטמבר זה אחרי תחילת הלימודים, מה אני אעשה עם הילדים בצהריים? אני חייבת לעבוד ולהתפרנס".
היא מסיימת במילים קשות: "אני ממש מודה למחלקת הצהרונים של העירייה שעשתה לי 'אחלה' של סיפתח בעיר בת ים. אני מבינה שיש הגירה שלילית מהעיר, וסוף סוף מגיעה מישהי צעירה עם ילדים שרק רוצים להתחיל את מערכת החינוך פה – וככה רוצים לקבל אותנו? אני ממש מרגישה שמערכת החינוך בעיר מתעמרת בתושבים חדשים".

תגובת החברה לתרבות פנאי וספורט


מהחברה לתרבות פנאי וספורט נמסר כי, ״ההרשמה לצהרונים הסתיימה בפברואר ולכן כמו בכל מקום אחר כשההרשמה מסתיימת לא ניתן לבצע רישום. צר לנו שהתושבת מפרשת התנהלות זו כהתעמרות .
"החברה בוחנת אפשרות של פתיחת רישום של מועד ב' על בסיס מקום פנוי. כרגע בשל העובדה שבבתי הספר לא הסתיים שיבוץ הילדים לכיתות א', גם השיבוץ לצהרונים לא הסתיים ולא ניתן לדעת היכן יש מקום והיכן אין.
"ברגע שניתן יהיה לדעת בוודאות היכן יש מקומות פנויים, המערכת תיפתח לרישום על בסיס מקום פנוי והתושבים יקבלו על כך הודעה״.