אז בבית הספר: "כתלמידה בעיר ילדותי לוד אהבתי בעיקר את מקצועות השפה. נהגתי לקרוא ספרים ולצפות בתוכניות באנגלית ללא תרגום. מורה אהוב במיוחד הכרתי בתיכון, ששבה את לב התלמידים בזכות ההומור שהיה מאוד ייחודי לו. הוא אפילו הצליח לחבב את המתמטיקה על מי שנרתע מהמקצוע".
1 צפייה בגלריה
ענת ממן
ענת ממן
ענת ממן
(צילום פרטי)
קראו גם:
פגישה בהזמנה: "כשאני חושבת על דמות מופת בחברה הישראלית, השם הראשון שעולה לי בראש הוא מרים פרץ. כמה כוח יש באישה אחת. מעבר לעובדה שהיא עסקה בחינוך ומחנכת לערכים עד היום, אני נפעמת מהכוח שלה לקום מהשבר, מתוך תחושת שליחות ואהבת החיים והאדם. לו הייתי פוגשת אותה הייתי לוחצת את ידה ואומרת לה שהיא אישה משכמה ומעלה, מהווה דוגמה ומופת לחינוך, לערכים ולהתמודדות עם קשיים והיכולת להמשיך הלאה על אף הכאב הפנימי".
תוכניות לסופ"ש: "במהלך השבת אני מקדישה זמן איכות למשפחתי המצומצמת. בראש ובראשונה לבנותיי ליאן ואריאל שכעת בגיל ההתבגרות, זה הזמן שלנו להתעדכן בפרטים חשובים הקשורים לחיי החברה וללימודים. בעיניי זמן זה מחזק את הקשר ומאפשר לי לשתף אותן בתובנות שלי על סמך ניסיון החיים. לא פחות חשוב הוא אילן בעלי היקר שגם איתו זמן האיכות הוא חשוב ביותר".
שיר לשבת: "אני אוהבת להאזין למגוון רחב של סגנונות מוזיקליים, אבל בעיקר אוהבת את שיריו של יהורם גאון, ובמיוחד את השיר 'אל תשטה באהבה'. בעיניי שיריו הם הזדמנות מופלאה ללמד טקסטים קלאסיים, הנוגעים לאהבת האדם והארץ".
המקום שלי: "מסלול ההגעה שלי לבית החינוך עובר כל בוקר דרך קו החוף המדהים של העיר בת ים. אי־אפשר להישאר אדישים לצבעו הכחול של הים, לרוגע ולשקט. לעתים אני עוצרת מול הים, נושמת עמוק ומתמלאת ביטחון שהיום שלי יהיה מוצלח".
תיבת ההצעות: "המדינה שלנו היא פלא. אני אוהבת את נופיה של המדינה שלנו, את המגוון האנושי שקיים בה, את הטעמים והריחות, והמנעד הרחב שיש פה הוא מקסים ומיוחד. חשוב שנמשיך להתייחס לשוני ולגיוון שקיים פה כאל ברכה. בהקשר הזה, הייתי רוצה שתהיה יותר סבלנות וסובלנות לאחר, לקבל את השונה מתוך עניין וסקרנות. לחתור לאיחוד ולשיתוף".
מה חדש: "כמנהלת בית החינוך חשוב לי לדאוג לרווחתם של תלמידי ואנשי הצוות. בראש ובראשונה אני תמיד חושבת איך ליצור מרחבים המקנים תחושה של בית. התלמידים מבלים שעות רבות בבית החינוך וחשוב לי שכל פינה תהיה נעימה להם. במהלך הקיץ בעזרת עיריית בת ים אנו מתכוונים לשפץ ולשדרג את המבנה ואת הסביבה החוץ־לימודית. יש למה לצפות".