עיריית בת ים תשלם 10,000 שקלים על הוצאות לחברת המועצה קטי פיאסצקי־מורג, זאת לאחר שוועדת הבחירות האזורית קיבלה את טענותיה נגד תעמולת בחירות אסורה תוך שימוש בכספי ציבור.
1 צפייה בגלריה
קטי פיאסצקי–מורג. "זה החוק"
קטי פיאסצקי–מורג. "זה החוק"
קטי פיאסצקי–מורג. "זה החוק"
(צילום: ינאי יחיאל)
קראו גם:
את העתירה הגישה פיאסצקי־מורג נגד ראש העירייה צביקה ברוט, חברי המועצה מוטי בוסקילה ורפי ברנז ונגד העירייה. לטענתה, פרסומים שונים שחלקם מומנו מכספי ציבור, כללו את שמם של נבחרי הציבור באופן שנועד לפרסמם. כך למשל עלונים שנועדו להביא לידיעת הציבור את פעילות האגף התורני בעיר כללו אזכורים רבים ותמונות של ברנז, שבפתח העלון אף מייחס לעצמו את פעילות האגף התורני. עוד מוזכר בעלון מפעל חלוקת תלושים למשפחות כהישג של ברנז, בוסקילה וראש העירייה.
טענה נוספת בעתירה היא חלוקה בבתי הכנסת של לוח שנה שהופק מכספי האגף התורני בעירייה ועליו סמלי האגף וכן שמם של ברוט וברנז. פרסומים נוספים שכללו סמלי עירייה, שמות של נבחרי הציבור והופקו בחלקם לפחות מכספים ציבוריים: קישוטים לסוכה, דגלים לשמחת תורה, סידור כיס ומודעות ברכה ומידע.
מנגד טענו ברוט, בוסקילה וברנז כי יש לבחון את מרחק הפרסומים ממועד עריכת הבחירות, שבעלון האגף התורני המידע הוא אינפורמטיבי ומאוזן ושפרסום מודעות הברכה כמו גם הקישוטים שחולקו הוא דבר מקובל במגוון רשויות בתקופת החגים ומהווה חלק מן ההווי העירוני והקהילתי.
השופט גרשון גונטובניק קבע כי מכיוון שפיאסצקי לא נתנה התראה לרוב טענותיה ומכיוון שמדובר באירועי עבר לא ניתן להוציא את הצווים לאיסוף החומרים, אך מנגד ציין כי כל הפריטים שמהווים את מושא העתירה, מלבד לוחות השנה שמומנו באופן פרטי וטעונים בחינה של הייעוץ המשפטי של העירייה וכן המודעות לציון תאריך פטירת הרב עובדיה יוסף ז"ל, מהווים הפרה של חוק תעמולת הבחירות.
השופט הדגיש כי אין כל מניעה שהאגף התורני של העירייה יוציא את הפרסומים שנעשים מכוח תפקידו, אלא שאין לכלול בהם את שמות ראש העירייה, ממלא מקומו או נבחרי ציבור פוליטיים אחרים בעירייה.
פיאסצקי־מורג בירכה על ההחלטה ואמרה: "חבל שראש העירייה וחברי המועצה גררו אותי ואת עצמם להליך משפטי. התרעתי נגד הפעילות, זו עתירה שלישית שהוגשה, אבל אמרו לי שאני טועה. גם כשמדובר בפרסום שמומן בכסף פרטי, אסור לכלול בו את סמל העירייה. יש חוק ומצופה מנבחרי הציבור לעמוד בו, ואם למישהו יש בעיה עם החוק שיפנה למחוקק".
בנוגע להחלטה לחייב את העירייה לשלם לה הוצאות משפט, אומרת פיאסצקי־מורג כי היא לא ביקשה תשלום הוצאות וכי היא מצרה על ההחלטה לחייב את העירייה ולא את נבחרי הציבור באופן אישי. עם זאת היא ציינה שהכסף ישמש לעתירות אחרות שתידרש להגיש במסגרת פעילותה הציבורית בעיר.
כל העדכונים - חדשות בת ים