הנתונים חושפים כי בשנת 2020 בבת ים מספר רוכבי האופניים שנפגעו בתאונות דרכים הוא הגבוה ביותר מזה תשע שנים, בחולון המספר הגבוה ביותר מזה חמש שנים.
2 צפייה בגלריה
ילדים רוכבים על המדרכה
ילדים רוכבים על המדרכה
ילדים רוכבים
(צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)
בבת ים נפגעו 56 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שלושה רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שבעה רוכבי אופניים רגילים, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעיר זה תשע שנים.
קראו גם:
בחולון נפגעו 62 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שמונה רוכבי אופניים רגילים, מדובר במספר הנפגעים הגבוה בעיר זה חמש שנים. בראשון לציון נפגעו 72 רוכבי אופניים בעשור החולף (2011-2020), מהם שני רוכבים נהרגו. בשנת 2020 נפגעו בעיר שני רוכבי אופניים רגילים.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס בשנת 2020 חלה עליה של 15% ברוכבי האופניים הרגילים שנפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני לעומת שנת 2019 וזאת למרות מגפת הקורונה, הסגרים וצמצום נסועת כלי הרכב בכבישים. ההערכה היא שישנם כמיליון רוכבי אופניים בישראל הנמצאים בסכנה יומיומית בכבישים בישראל.
התשתית במקומות רבים אינה מותאמת ומונגשת לרוכבי האופניים והם נאלצים לסכן את עצמם בדרך לעבודה, לסידורים, לפעילות ספורטיבית ולבתי הספר ולרכוב בין כלי רכב ממונעים, משאיות ואוטובוסים.
2 צפייה בגלריה
רוכבי אופניים
רוכבי אופניים
רוכבי אופניים
(צילום: באדיבות עמותת אור ירוק)
בשנת 2020 נפגעו בתאונות דרכים בתחום העירוני 205 רוכבי אופניים לעומת 178 שנפגעו בשנת 2019 ו-178 שנפגעו בשנת 2018. ארבעה מבין הרוכבים שנפגעו בשנת 2020 נהרגו ו-78 נפצעו באורח קשה. בכל רחבי ישראל נפגעו בשנת 2020 בתאונות דרכים 234 רוכבי אופניים רגילים, גם במקרה הזה מדובר בעליה לעומת השנה שקדמה לה שבמהלכה נפגעו 219 רוכבים.
ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "רוכבי אופניים רבים נפגעים באופן קשה וקטלני מכיוון שאין להם שכבת הגנה כמו שלדת הרכב וחגורת הבטיחות וכאשר רכב מתקרב לעברם במהירות גבוהה הם מצויים בסיכון ממשי לחייהם. האופניים הם כלי רכב שמסייע לשמירה על הכושר הגופני והבריאות, השימוש בו מצמצם זיהום אוויר, הם זולים ונגישים לרוב האוכלוסייה.
חייבים להגן על רוכבי האופניים ולאפשר להם לרכוב בבטחה. משרד התחבורה והבטיחות בדרכים צריך לדאוג לתשתיות מתאימות ובטוחות לרכיבה, לסלילת שבילי רכיבה יעודים כפי שקורה בערים ובמדינות רבות בעולם. כאשר רוכב האופניים נמצא על הכביש בין משאיות, כלי רכב ואוטובוסים הוא מצוי בסכנה של ממש ועל כן חייבים לדאוג להפריד אותו מכלי הרכב שבכביש בהקדם, לפני שיפגע הרוכב הבא".

טיפים לרכיבה בטוחה

שימוש במיגון ראש: מחקרים מראים כי שני שליש מתמותת רוכבי האופניים היא עקב פגיעת ראש. ולכן, בכל רכיבה יש לחבוש קסדה רכוסה היטב, שמצליחה במקרים רבים למנוע פגיעות ראש ויכולה להיות ההבדל שבין חיים למוות.
שימוש במגני גוף: לפני הרכיבה יש להצטייד במגני גוף כגון מגני ברכיים ומרפקים שיכולים לבלום את הפגיעה בעת התרחשות תאונה ולמנוע פציעה חמורה יותר.
הקפדה על נראות טובה: בשעות החשיכה ובבקרים יש לרכוב עם בגדים זוהרים וכן להצמיד לאופניים ולקסדה מחזירי אור בכדי להבטיח שהרוכב יראה על ידי נהגי המכוניות.
בחירת המסלול הבטוח ביותר: מומלץ לתכנן מראש את מסלול הרכיבה ליעד כך שזה יהיה המסלול הבטוח ביותר ולא המהיר ביותר – מסלול בטוח יהיה כזה שמורכב מכמה שיותר שבילי רכיבה יעודים וכמה שפחות רכיבה בכבישים ראשיים וחציית כבישים בכלל.
לעדכונים - חדשות בת ים