במסגרת קמפיין לעידוד הקפדה על הנחיות משרד הבריאות בנושא נגיף הקורונה, יזמה עיריית בת ים קמפיין מחמ"שים (ממוני חלון משרדי), במסגרתו קראו לציבור למצוא ממונה בכל חלל שתפקידו להקפיד לאוורר את המקום במטרה למנוע הדבקה.
1 צפייה בגלריה
אורי יוסף לוי פותח חלון
אורי יוסף לוי פותח חלון
אורי יוסף לוי פותח חלון
(צילום פרטי)
קראו גם:
בלשכתו של ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מנהל הלשכה, יעקב מור חיים, לקח על עצמו את התפקיד ונראה כי בהשראתו מיהרו גם תלמידים רבים בעיר להתנדב למשימה.
אלכס סולובצ'נקו בת התשע, תלמידת כיתה ד' בבית הספר סוקולוב בבת ים, התנדבה לתפקיד לאחר שחוותה את אתגרי הקורונה בביתה.
"אני משתדלת להיות אחראית ולקחת משימות ברצינות, ובבית שלנו מדברים הרבה על הקורונה", היא מספרת. "אמא שלי היא אחות במתחם קורונה ב'שמיר־אסף הרופא' ואחותי הגדולה עובדת במתחם קורונה בקופת חולים. אני תמיד שומעת סיפורים שלהן מהעבודה ומבינה כמה הנושא הזה חשוב. סבא וסבתא שלי חלו בקורונה. שניהם היו מאושפזים וסבא היה ממש במצב קשה. לשמחתי הם החלימו, אבל בזמן שהם היו חולים השתדלתי לעזור להם וטיפלתי בכלב ובחתול שלהם. אני עושה כל מה שאני יכולה כדי לעזור, גם בבית וגם בבית הספר, לכן התנדבתי לתפקיד".
גם אורי יוסף לוי בן התשע לומד בכיתה ד' בבית הספר סוקולוב וגם הוא התנדב לפתוח חלון בזכות המודעות בבית.
"ביקשתי מהמורה את התפקיד, כי בבית ההורים שלי מאוד מקפידים על ההנחיות וכל הזמן מזכירים לנו להיות רק במקומות מאווררים ולשמור על הבריאות שלנו. אחותי התאומה חלתה בקורונה וכל המשפחה היתה בבידוד, לכן אני מבין כמה זה חשוב".
כיצד החברים בכיתה מגיבים כשאתה מקפיד לפתוח חלונות?
"רובם אומרים לי 'כל הכבוד' שאני זוכר לעשות את זה. לפעמים יש תלמידים שמתלוננים כי חם או קר להם, אבל המורה מסבירה לכולם יפה שזה בשביל כולנו. אני עושה את זה כדי לשמור על הבריאות של כל החברים שלי וכדי שאף אחד לא יהיה חולה או יכנס לבידוד".