פרקליטות מחוז ת"א (פלילי), הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר, כתב אישום נגד פרופ' אריה לוין, גסטרואנטרולוג ילדים ומנהל יחידה בבית חולים וולפסון, בגין עבירות אונס, ומעשים מגונים. את העבירות ביצע בארבע ממטופלותיו ובאמו של קטין שהיה מטופל אצלו.
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
פרופסור אריה לוין בהארכת המעצר
(צילום: מוטי קמחי)
בחודש יולי 2021 פתחה המשטרה בחקירה נגד פרופסור אריה לוין (64), רופא בכיר בתחום הגסטרואנטרולגיה, בחשד לביצוע עבירות מין במטופלת במהלך טיפולים רפואיים. על פי החשד, האירועים החלו עשר שנים קודם לתלונה, כאשר המתלוננת הייתה קטינה, והם נמשכו כשנתיים.
קראו גם:
בעקבות התלונה, פתחו חוקרי מחלק המשפחה של מרחב איילון במחוז ת"א של משטרת ישראל בחקירה סמויה, במהלכה הצליחו לאתר נשים נוספות שהעידו נגד החשוד כי ביצע בהן עבירות מין בהיותן מטופלות שלו, ובמקרה אחד אף בקרובת משפחה של מטופל.
עפ"י החשד, העבירות בוצעו באצטלה של אבחון רפואי ייחודי ודאגה לבריאותן של הקורבנות. בחלק מהתלונות, חלה התיישנות על המקרים בשל חלוף הזמן מביצועם לכאורה. עם מעצרו של החשוד באוקטובר 2021 הפכה החקירה לגלויה, מעצרו הוארך מעת לעת עד לשחרורו למעצר בית.
בדצמבר 2021, החשוד נעצר פעם נוספת, וזאת בעקבות תלונה שהוגשה ע"י קטינה בגין מעשה שבוצע חודשים ספורים קודם לכן.
מיום הגשת התלונה הראשונה ועד עתה ניהלו חוקרי מחלק המשפחה של מרחב איילון חקירה מורכבת ונחושה, בליווי פרקליטות מחוז ת"א והיום הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד החשוד בגין חשד לביצוע עבירות מין בחמש נשים, מהן שתי קטינות, שתי מטופלות נוספות וקרובת משפחה של מטופל.
על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד הדס פתל וקורל שריג – פאפו, הנאשם ביצע עבירות מין בארבע ממטופלותיו. בין היתר, בטענת שווא שמדובר בבדיקות וטיפולים רפואיים הנדרשים לטיפול במחלתן. בנוסף, הנאשם אנס את אמו של אחד ממטופליו הקטינים אשר הגיעה למשרדו לאסוף מסמכים השייכים לבנה.
באחד מהמקרים המתוארים בכתב האישום טיפל הנאשם בקטינה בת כ - 12, במהלך הביקורים ביצע הנאשם בקטינה מעשים מגונים וכן בעל אותה, במקרה אחר, ביקש הנאשם, ששימש כראש מחלקה, ממטופלת בת כ-16, אשר טופלה על ידי רופא אחר במחלקה, להיכנס אליו לבדיקה. לאחר שהורה לקטינה להתפשט ביצע בה בדיקה, ובמהלכה ביצע מעשה מגונה.
בנוסף, הנאשם ביצע מעשים מגונים בשתי מטופלות נוספת. במקביל הגישה הפרקליטות בקשה לאיסור עיסוק וקביעת תנאים מגבילים בין היתר במטרה לאסור על הנאשם לעסוק ברפואה, להתקרב לבית החולים וולפסון ועוד.
במסגרת הבקשה ציינו עו"ד פתל ושריג - פאפו: "המעשים בוצעו על ידי המשיב תוך ניצול חמור של האמון שנתנו בו המתלוננות ובני משפחותיהן, התלות המוחלטת של המתלוננות, תמימותן ופערי הידע. כן ניצל המשיב את הצורך במגע ובבדיקה פיזית במסגרת הטיפול במחלתן של המתלוננות ואת היותן חסרות אונים בעודן חשופות לחלוטין בפניו. חומר הראיות מלמד כי המשיב ביצע את המעשים במתלוננות בעודן מצויות בנקודת שפל בחייהן, כאשר חלקן נלחמו על חייהן או על חיי יקיריהן".
לנאשם יוחסו עבירות של אינוס, אינוס במרמה ואינוס קטינה שטרם מלאו לה 16, עבירות של מעשה מגונה בין היתר בקטינה שטרם מלאו לה 16 ומעשה מגונה במרמה.
2 צפייה בגלריה
פרופסור אריה לוין
פרופסור אריה לוין
פרופסור אריה לוין
(צילום: המרכז הרפואי וולפסון)
"אני לא שמחה, אלא כאובה שהגעתי למקום הזה. טוב שיש קצת התקדמות בעניין, זה צעד, אבל זה לא הסוף. עד עכשיו נתתי לזה לזרום לידי וחיכיתי שמשהו יקרה. אני מרוצה מסעיפי האישום אבל טרם קראתי את כתב האישום במלואו ואני גם עדיין לא יודעת אם אצטרך להעיד במשפט, זה משהו שכרגע אני מעדיפה לא לחשוב עליו. בכלל אני משתדלת להניח את כל הנושא הזה בצד ולהתמודד אתו רק כשאני חייבת, לא פגשתי בו מאז וגם כשהוא הופיע בטלוויזיה יצאתי מהחדר", מספרת המתלוננת בכאב.
"זה שובר את הלב כי זה אומר שזה נכון מעל לכל ספק. כמטופלת שלו זה עושה לי בחילה, המחשבה שבן אדם שטיפל בי עולל דברים כאילו היא מזעזעת", הגיבה לדברים אחת המטופלות שלו והוסיפה: "תמיד אמרתי שהוא סוג של גאון ואת זה אי אפשר לקחת ממנו, אבל שום דבר לא שווה את מה שהוא העביר את הבנות האלו והלב שלי איתן. אני חושבת על כל הפעמים ששיבחו אותו בפורומים של קבוצות קרוהן והן ראו את זה, הן בטח רצו לצרוח. כמטופלת אני נאלצתי למצוא רופא אחר אבל כאישה אני ממש שמחה שבנות החליטו לשים לזה סוף".
לעדכונים - חדשות בת ים