בשבוע שעבר ערכה עיריית בת ים מגוון אירועים, ביניהם פסטיבל מוסיקה ובירה, מופעים מוזיקליים והפנינג למשפחות. עשרות אלפי מבלים הגיעו ונהנו מאירועים, מרביתם ללא מסיכה כיוון שהם נערכו בשטחים פתוחים ורבים מהם ילדים קטנים שאינם מחוסנים.
עם זאת, נשמעה ביקורת מצד תושבים שטענו כי העובדה שהעיר הוגדרה כאדומה, הייתה אמורה לגרום לקברניטים להיערך אחרת להמשך אירועי הקיץ.
2 צפייה בגלריה
מאות הופעה של אברהם טל בטיילת
מאות הופעה של אברהם טל בטיילת
הופעה של אברהם טל בטיילת בת ים. מאות צופים
(צילום: עיריית בת ים)
רק בסוף השבוע שאחרון עלה מניין המאומתים הפעילים בעיר ב-134, והוא עומד היום (שני) על 562 מאומתים פעילים. לאורך חודש אוגוסט צפויים אירועים נוספים בעיר בת ים ויש תושבים שחוששים שהם רק יחמירו את מצב העיר.
קראו גם >>
"מצד אחד היה כיף לראות את האמפי פיס מלא באנשים ומצד שני היה בזה משהו מפחיד", מספרת תושבת העיר שביקרה בחוף הסלע עם ילדיה, והתלבטה רבות אם להשתתף באירועים. "הלכנו לים כמו בכל יום חופשי, כי זה המקום הכי בטוח כרגע וכשראיתי שיש הופעה כזאת גדולה באמפי הייתי בשוק".
2 צפייה בגלריה
מאות באירוע למגזר הדתי בעיר
מאות באירוע למגזר הדתי בעיר
מאות באירוע למגזר הדתי בעיר
(צילום: עיריית בת ים)
"כהורים אנחנו רועדים שלא יפתחו לנו את שנת הלימודים ופתאום את רואה אנשים חוגגים חופשי, איך אתם לא מפחדים? אף אחד כמעט לא היה עם מסיכה, כולם דחוסים ואין סיכוי להתחמק מהדבקה אם אדם זר וחולה עומד לידך. אני לא מבינה מה עובר לאנשים בראש, אל תדברו איתי על תו ירוק ועל חיסון שלישי אם הרשות לא יכולה לעשות דבר בסיסי כמו למנוע התקהלות כל כך גדולה וצפופה".
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "כידוע, עירית בת ים זכתה לציון לשבח מהממשלה על ניהול המאבק במגיפה, לאחר שלכל אורך תקופת הקורונה פעלה העירייה ברמה המקצועית הגבוהה ביותר, עם צעדים עצמאיים, שהביאו להורדת התחלואה בעיר בכל פעם מחדש. במקביל מובילה העירייה גם ביכולת לשמור על שגרת החיים לצד המגיפה, ולאפשר את פתיחת מערכת החינוך והתרבות בכל פעם שמתאפשר.
"כשיש צורך לסגור, אנו הראשונים להוביל זאת, אך החכמה בניהול בקורונה היא גם לדעת מתי לפתוח ולא להשאיר את התושבים בבתים שלא לצורך. בהתאם לכך הפיקה השנה עירית בת-ים אירועי קיץ חסרי תקדים שטרם היו בעיר מעולם, כאשר כולם מותאמים בצורה מדויקת להנחיות משרד הבריאות.
אנו קוראים לציבור להגיע לכל אירועי הקיץ באוויר הפתוח, בהם גם הכפר האולימפי שיתקיים השבוע בחוף הים לראשונה אי פעם, ובמקביל להקפיד על הנחיות משרד הבריאות לגבי מסיכות בחללים סגורים ושמירת ריחוק. יחד ננצח את המגיפה כפי שעשינו תמיד עד היום, ובמקביל נהנה מאירועי קיץ ברמה הגבוהה ביותר עבור תושבי העיר".
לכל העדכונים - חדשות בת ים