מערכת החינוך בבת ים מתחדשת בתוכניות, מגמות ומסגרות לימוד ייחודיות המעצימות את חוזקותיהם של התלמידים ומאפשרות להם להצטיין במגוון תחומים. בשנת הלימודים הקרובה, ייכנסו לגני הילדים ולבתי הספר תוכניות לימוד חדשות ומסקרנות כחלק מקידום למידה של תוכניות טכנולוגיות שהנהלת העיר שמה עליהם את הדגש.
רובוטיקה בגנים. כיתות חובה בגני הילדים ילמדו רובוטיקה, תוכנית שתפתח בפני הילדים הצעירים פתח לעולם חדש ומסקרן. התוכנית תזמן להם התנסויות מאתגרות ורכישת מיומנויות חיוניות בעולם משתנה. בין המטרות: טיפוח עמדות חיוביות כלפי מדע וטכנולוגיה באמצעות פעילות לימודית חווייתית; חיזוק הביטחון העצמי ותחושת המסוגלות של הלומדים; והבניית תשתית מושגית לחשיבה לוגית-מדעית וטכנולוגית.
קראו גם:
תוכנית גשרים. יחד עם יחידה 8200
תוכנית "גשרים" מובלת על ידי צה"ל בשותפות עם יחידה 8200 באגף המודיעין, קרן רש"י, המרכז לחינוך סייבר ומערך הסייבר הלאומי. התוכנית מבוססת על כוח ההוראה של מש"קיות הו"ד מחיל החינוך והנוער, שבשילוב מנטורים מ-8200 מלמדות בכיתות חטיבות הביניים תוכן טכנולוגי מלהיב על עולם המחשבים וההייטק. הלמידה בכיתות תלווה במערכת למידה מתקדמת המפותחת בימים אלה ביחידה 8200. התלמידים מתנסים בעולמות טכנולוגיה מגוונים, כדוגמת פיתוח אתרים ואפליקציות, הגנה בסייבר ובינה מלאכותית. המטרה: לפתוח לתלמידים את אפשרות הבחירה ולהכין אותם לעולם התעסוקה של המחר.
מעבדת דמיון - מרחב למציאות מדומה
מעבדת דמיון. כל בתי הספר בעיר יגיעו למעבדת הדמיון שממוקמת באשכול הפיס. החדר האימרסיבי הוא חדר למידה אינטראקטיבי, המאפשר למורים ולתלמידים לצאת מכיתת הלימוד עם שולחנות וכסאות, וליצור חוויה מרחבית בסביבות למידה מגוונות. מציאות מדומה משנה את הצורה בה אנחנו לומדים מלמידה פאסיבית ללמידה חווייתית אינטראקטיבית.
היתרון הנו האפשרות לחוות את החומר במקום ללמוד אותו בצורה יבשה. צורת למידה זו מאפשרת יצירת סיטואציות ממשיות ועוזרת בחשיבה יצירתית, סקרנות, פתרון בעיות ועידוד יצירתיות. סביבה זו מתאימה גם לילדים עם צרכים מיוחדים, עם מגוון תכנים המתבססים על חוויה חושית, שיפור יכולות חושיות ומוטוריות ועוד. בנוסף ללמידה, יכולים תלמידים עם צרכים מיוחדים גם לעבור טיפולים פרה-רפואיים בכיתה האימרסיבית.
המרכז לחדשנות - גם המורים לומדים
בקרוב ייפתח מרכז לחדשנות חינוכית שהעבודות בו לקראת סיום. המרכז ישמש הדרכה למורים ומנהלים ללימוד מקצועות העתיד ולשימוש בכלים טכנולוגיים חדישים כמו סייבר, תכנות, בינה מלאכותית ועוד. כמו כן, יגיעו למרכז כיתות לחוות שיעורים בתחומי עניין חדישים.
תוכנית למחוננים - סקרנות וחקר
מרכז למצטיינים חדש יחליף את כיתות הלימוד שהיו בבית הספר "הנשיא". העבודה במרכז נועדה לפתח אצל הילדים חשיבה יצירתית, דמיון, סקרנות וחשיבה מדעית. המרכז שם דגש על למידה מתוך סקרנות, חקר, חשיבה ביקורתית, גמישות, יצירתיות וסובלנות למצבי אי ודאות, מתוך התבוננות אישית ומודעות למשאבים פנימיים וחיצוניים, תוך פיתוח מסוגלות אישית וחוסן - המותאמים לעולם משתנה.
פודקאסט בבית ספר "יצחק שדה"
כששיר טוויג, מחנכת בבית ספר "יצחק שדה" בבת ים שוחחה עם תלמידיה בניסיון להבין מה חסר להם, היא קיבלה תשובה מפתיעה: הם רוצים לבטא את עצמם ולדבר על חששות ותסכולים. כיוון שילדיה הפרטיים לא נרדמים בלי להקשיב לפודקאסט, עלה בראשה רעיון: התלמידים יקליטו הסכתים, שיבטאו וישמרו את מה שהם מרגישים.
התלמידים העלו רעיונות והנושאים גובשו: חרמות, חרדות, דימוי גוף, חגים, שבוע השפה העברית ועוד. "השיחות מייצגות קשת רחבה של רגשות, דעות ונושאים חברתיים והילדים מתגלים כחכמים, רגישים, סקרנים ומצחיקים", אומרת טוויג.
"את הקלטת הפודקאסט התחלנו בנובמבר, בתחילת המלחמה, והצלחנו לתעד את התקופה ולשמר יומן קולי מהשנה הזו. יצרנו הסכת בנושא פחד: מה מפחיד אותי? מה קורה לי בגוף כשאני מפחד? מה עוזר לי להירגע, מוזיקה, ספורט או חיבוק? הקלטנו הסכת שכולו אהבה והערכה לכוחות הביטחון ולהעלאת רוח העם".
תלמידי ג' ו-ד' הספיקו להקליט שבעה הסכתים שזכו לאינספור שמיעות ותגובות. "החוויה מרתקת", אומרת טוויג. "הילדים נהנו לשמוע את עצמם והתרגשו מהתהליך, מהשיתוף בקהילה ומהפידבקים. פתאום כולם רוצים לקחת חלק ביצירה ולהשמיע את עצמם, וגם מי שפחות מעזים לדבר, נפתחו בביטחון".
בשנת הלימודים הקרובה כבר מתוכננת הקלטת פודקאסטים חדשים: "בעוד 10-15 שנים הם ישמעו את זה שוב, ואני בטוחה שזו תהיה חוויה מרגשת ומעצימה, וגם תיעוד חשוב לימים המורכבים שעוברים עלינו".
פורסם לראשונה: 05:45, 29.08.24