נוסעים מדי בוקר לכיוון המרכז ותקועים בפקק ארוך ומתמשך, בזמן שנתיב התחבורה הציבורית ריק וקורץ מהצד? לא עוד! ארנסט איתן איבניצקי (30) מבת ים מציע לכם לחבור יחד ולהצטרף לקבוצת ווטסאפ שפתח על מנת לחבור יחד לנסיעות משותפות וקצרות יותר.
3 צפייה בגלריה
ארנסט איתן איבניצקי
ארנסט איתן איבניצקי
ארנסט איתן איבניצקי
(צילום: פרטי)
ארנסט איתן איבניצקי, הוא בין תושבי בת ים הבולטים והפעילים ביותר. הוא סטודנט למשפטים באוניברסיטת בר אילן, אבל גם מתנדב בעמותת ידידים בת ים, מתנדב שטח בעזר מציון, חבר מועצת אגודת הסטודנטים באוניברסיטה, ובזמנו הלא פנוי הוא אפילו טרום מתמחה במשרד משפטים.
וכמו כולנו גם הוא סובל מפקקי הענק מדי בוקר בנתיבי איילון בדרך לאזור המרכז. הוא החליט לא לסבול בשקט, ונקט יוזמה: הוא פתח קבוצת ווטסאפ הקוראת לתושבי בת ים לשתף פעולה כדי לעבור יחדיו ובמהירות את הפקקים, על ידי חבירה לנסיעה מהירה בנת"צ (נתיבי התחבורה הציבורית).
איבניצקי הוא דמות מוכרת בשכונות העיר, שתמיד מוכן שש לעזור, להתנדב, לפתח ולייעל את החיים של התושבים: "אני מת על העיר בת ים, אפשר להגיד שאני פטריוט אמיתי. מה שלא יקרה – לעולם לא אעזוב את העיר הזו", מספר איבניצקי למיינט בת ים. אולם אחת היוזמות הגדולות והחשובות שעזר למסד לאחרונה היא קבוצת הווטסאפ המסייעת לתושבי העיר לחלוף במהירות את הנת"צים מבת ים ועד כמעט תל אביב, על ידי כך שהיא מאפשרת לאגד תושבי בת ים הרוצים לתפוס טרמפ, וכך לנסוע ברכבים עם שלושה אנשים ומעלה בנתיבי התחבורה הציבורית.
"מי שהתחיל את הקבוצה היה בכלל מנעולן מבת ים ושמו שי חתוקה, שחיפש טרמפיסטים", מספר איבניצקי. "הוא פנה לקבוצות של בר אילן ולקבוצות של בת ים, ואני בעצם ביקשתי להצטרף כמנהל – והתחלתי לעשות את שיתופי הפעולה. כשהוא התחיל עמד במשך תקופה ארוכה עם כעשרים משתתפים. לקחתי את הפיקוד והפצתי את זה בקבוצות השונות, והיום אנו עומדים על כ-120 מתושבי בת ים – שמחפשים בקביעות טרמפים לבר אילן ולסביבה".

3 צפייה בגלריה
ארנסט איתן איבניצקי
ארנסט איתן איבניצקי
ארנסט איתן איבניצקי
(צילום: פרטי)

איבניצקי מספר, כי כיום הוא נוסע פעמיים עד שלוש בשבוע לבר אילן, אבל הייתה תקופה שהיה נוסע כ-4-5 פעמים בשבוע. "בקבוצת הווטאספ, אני או כל אחד אחר יכול לפרסם, 'אני יוצא מבת ים מאזור X מחר בשעה 8 בבוקר', למשל, ואז אנשים נרשמים שהם רוצים טרמפ. בדרך כלל אני אוסף 2-3 נוסעים נוספים מנקודה מסויימת. כולנו יוצאים יחדיו מבת ים, וחוסכים למעלה מ-15 דקות של פקקים על ידי נסיעה בנתיב התחבורה הציבורית (3+). לרוב, אני מגיע לבר אילן תוך כ-20 דקות, במה שיכול היה להיות בקלות נסיעה של 45 דקות ואפילו עד שעה".
יש אופציה כזו גם בחזור?
"לצערי הרב, אין נתיב של 3+ בחזור לכיוון בת ים. אבל אם אני פוגש טרמפיסטים מהאזור, הם תמיד מוזמנים להצטרף אליי".
מי החברים בקבוצה?
"כל אחת ואחד יכול להצטרף לקבוצה. יש כאלו שהיו סטודנטים וסיימו, ואז יצאו מהקבוצה. אבל כל הזמן גם מגיעים חדשים, תמיד אנשים רוצים טרמפים או מציעים להסיע טרמפיסטים. זה מאוד נוח".

3 צפייה בגלריה
ארנסט איתן איבניצקי
ארנסט איתן איבניצקי
ארנסט איתן איבניצקי
(צילום: פרטי)

נוצרים קשרים בזכות הקבוצה?
"נוצרו הרבה מאוד חברויות, שיתופי פעולה, ואני בטוח שאולי אפילו קשרים רומנטיים".

קראו גם:

נוסעים לעוד מקומות חוץ מבר אילן?
"בהחלט, אפשר לפרסם לעוד מקומות. יש כאלו שנוסעים לבורסה ברמת גן, או לכל מקום אחר. פשוט תפרסמו בקבוצה – אם יש מענה, אז הרווחתם טרמפיסטים, או לסירוגין – אם אתם הנהגים, אתם מוזמנים להציע טרמפים ולחסוך לתושבי העיר את הזמן בנת"צ".
איבניצקי מזמין את כל תושבי בת ים להצטרף לקבוצת הווטסאפ בניהולו: "טרמפים בת ים – תל אביב נתיבי איילון 3+", כאן: https://chat.whatsapp.com/GaTwOlJwfERLmkHpwbzN9L