פקקים, עומסים, פנייה מרכזית שבוטלה ונסיעות קצרות ברחבי העיר שהפכו לטיול ארוך ומייגע במיוחד בשעות העומס. מה חושבים תושבי בת ים על השינויים שנעשו בעיר במסגרת מיזם "מהיר לעיר"? "זה סיוט מתמשך". במשרד התחבורה אין בשורות.
3 צפייה בגלריה
רחוב יוספטל פינת מבצע סיני בבת ים
רחוב יוספטל פינת מבצע סיני בבת ים
רחוב יוספטל פינת מבצע סיני בבת ים
(צילום: קובי קואנקס)
במסגרת העבודות לקידום תוכנית "מהיר לעיר" נעשו שינויים בצמתים מרכזיים כמו צומת יוספטל פינת רחוב מבצע סיני בבת ים, שבו לראשונה נאסרה הפנייה שמאלה לנהגים שמגיעים מכיוון מרכז העיר בת ים.
כיוון שמציר זה יוצאים רכבים רבים, בין היתר מבקרים בקניון בת ים, ההחלטה החדשה יוצרת פקקים רבים והחמירה את עומסים בשעות השיא. למעשה אדם שמבקש לצאת מכיוון יוספטל לרחוב מבצע סיני נאלץ לעשות עיקוף כל כך גדול שהוא עלול לקחת לו יותר מ-20 דקות בשעות עומס, וזאת למרות שמדובר ברחובות מצטלבים.
3 צפייה בגלריה
רחוב יוספטל בבת ים. פקוק
רחוב יוספטל בבת ים. פקוק
רחוב יוספטל בבת ים. פקוק
(צילום: קובי קואנקס)
"זה סיוט מתמשך" אומר תושב העיר, לוי אסרף ומסביר: "בימים הראשונים עדיין לא התרגלתי, היו המון נהגים שהתבלבלו. זה לא הגיוני כי זה גורם לבלגן שלם, אני כבר לא מתקרב לשם".
קראו גם:
תחילה היה נראה כי מדובר בשינוי זמני, בדומה לשינויים רבים שנעשו בעיר עקב העבודות על הרכבת הקלה, אך כשהובן כי אין שום קשר למסילה החלו התושבים לברר את הנושא, והופתעו לגלות כי מדובר בהחלטה קבועה של משרד התחבורה.
עצומה שנפתחה בנושא קוראת למשרד התחבורה לבטל את ההחלטה אך בשלב זה נראה כי מדובר במאבק אבוד, כיוון שבמשרד התחבורה מתעקשים כי נתיב התחבורה הציבורי שמתוכנן לעבור ברחוב יוספטל החל מחודש נובמבר ושעבורו בוטלה הפניה, חשוב יותר ויעודד נסיעה בתחבורה ציבורית, דבר שיקל על העומסים.
3 צפייה בגלריה
העבודות בציר יוספטל "מהיר לעיר"
העבודות בציר יוספטל "מהיר לעיר"
העבודות בציר יוספטל "מהיר לעיר"
(צילום: קובי קואנקס)
"כל התאוריות והתכנונים שלהם לא שווים כלום כשאני תקוע בפקק, אני מקווה שהם לפחות יבינו את הטעות כשזה יימשך גם בנובמבר" מסכם אסרף.
ממשרד התחבורה נמסר בתגובה: ביטול הפנייה שמאלה מרחוב יוספטל לרחוב מבצע סיני נועד להתאים את התנועה בצומת לתכניות הפיתוח והפינוי-בינוי העתידות להתבצע באזור, ולנפחי התנועה העוברים בכביש, באוטובוס וברכב הפרטי.
משרד התחבורה, חברת נתיבי איילון ועיריית בת ים מקדמים את הרשת המטרופולינית- "מהיר לעיר" בגוש דן, על מנת שמשתמשי הדרך יוכלו לבחור בתחבורה ציבורית נוחה, יעילה, עוקפת פקקים ומתקדמת יותר.
במסגרת הפרויקט, נפתחו לאחרונה נתיבי תחבורה ציבורית ברחוב קוממיות, לצד שדרוג אורבני של הרחוב, הכולל סלילת שביל אופניים, הצבת תחנות מתקדמות וחידוש התשתיות במקום. בנובמבר 2021, מתוכנן להיפתח נתיב תחבורה ציבורית נוסף ברחוב יוספטל.
משרד התחבורה פועל בשיתוף מלא עם עיריית בת ים, במטרה לשדרג את תשתיות התחבורה בעיר, לרווחת התושבים, ונכון למצוא פתרונות לקשיים המתעוררים במידת הצורך".
לעדכונים - חדשות בת ים