עיריית בת ים תפצה ב־620 אלף שקלים ילדה שבורג חדר לעינה בזמן ששיחקה במגלשה בטיילת העירונית. "מתקן מגלשה מסוכן ובלתי בטיחותי, המיועד לשימוש ילדים, גרם לפגיעה קשה בעינה", נטען בכתב התביעה.
2 צפייה בגלריה
נזק לרקמת המוח
נזק לרקמת המוח
נזק לרקמת המוח
(המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם:
על פי כתב התביעה, שהגיש בשם הורי הילדה עו"ד ניסים פרחי ממשרד פרויליך־פרחי, בשנת 2016 ביקרו ההורים והילדה, אז בת 12, בגן שעשועים על טיילת בת ים בסמוך לחוף הריביירה.
הילדה ניגשה לשחק בפארק ועלתה על מגלשה בעלת מספר "זרועות", וכשגלשה באחת מהזרועות והגיעה לקצה התחתון של המגלשה חדר לעינה השמאלית בורג ארוך ועבה שבלט מתוך קרש שהותקן בפתח היציאה של המגלשה וגרם לה לפציעה קשה.
היא פונתה לבית החולים וולפסון כשהיא סובלת מחבלה בראשה ודימום ברקמת המוח, פגיעה בעינה השמאלית וחתך בגבה. הרופאים איבחנו גם שברים בארובת עין שמאל ופציעה בעפעף העליון, ובהמשך הילדה נאלצה לעבור ניתוח ושוחררה לביתה רק לאחר כשבוע וחצי של אשפוז וטיפולים.
בכתב התביעה נטען, כי מאז התאונה סובלת הילדה מפזילה בעינה, הגבלת תנועה של העין וצלקת, וכן מכאבי ראש, עצבנות יתר, חרדות והפרעות שינה.
בין היתר נקבעו לה גם אחוזי נכות, היא הפסיקה ללכת לבית הספר במשך תקופה ארוכה והוריה נאלצו להישאר עימה בבית.
2 צפייה בגלריה
עו"ד פרחי
עו"ד פרחי
עו"ד פרחי
(צילום: לירון מולדובן)
לאחר המקרה הקשה פורקה המגלשה המסוכנת, אך עבור הילדה שמתמודדת עד היום עם השלכות הפציעה, זה היה מאוחר מדי, ובכתב התביעה נטען כי המקרה התרחש עקב התרשלות של העירייה בכל הקשור להצבת המגלשה ותחזוקתה.
בהמלצת שופטת בית משפט השלום בתל אביב, מיה רויזמן־אלדור, הגיעו הצדדים להסכם פשרה, במסגרתו עיריית בת ים וחברת הביטוח שלה יפצו את הילדה בסכום של 621,990 שקלים, הסכם שהשבוע קיבל תוקף של פסק דין.
מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "מדובר באירוע נזיקי מצער. הפיצויים שולמו ברובם על ידי חברת הביטוח".