מעט אחרי חצות הלילה התקבלו הנחיות פיקוד העורף מעודכנות שלפיהן ההגבלות על מערכת החינוך הוסרו. עם זאת, בעיריית בת ים הודיעו כי בשל חוסר יכולת להיערך בפרק זמן כה קצר, הלימודים יתחדשו רק ביום שלישי. כעת, מעט לפני השעה 9:00 בבוקר, התקבל שינוי בהחלטה.
2 צפייה בגלריה
צביקה ברוט
צביקה ברוט
צביקה ברוט. ההחלטה שונתה
(צילום: קובי קואנקס)

אתמול בערב (ראשון) הודיע פיקוד העורף כי ההגבלות על קיום קייטנות, צהרונים וכל מסגרת חינוכית נותרת על כנה, איש לא ציפה שבחצות הלילה ההחלטה תשתנה. מה שגרם לבלבול עצום במערכת ודרישה להיערך במהירות רבה לפתיחת המסגרות. בבת ים וגם בעיר השכנה חולון הודיעו כי לא יספיקו להיערך בזמן, בעיקר בשל הצורך בהזנת הילדים.
ההודעה המקורית של ראש העירייה, צביקה ברוט, שפורסמה הבוקר (שני) לציבור הייתה:
"פיקוד העורף הודיע הלילה לאחר הערכת מצב אצל הרמטכ״ל, על ביטול מוחלט של המגבלות שהוטלו סביב המתקפה האיראנית. למרות זאת, מסגרות החינוך אצלנו, כמו גם בשאר הערים השכנות, יחזרו לפעילות רק מחר - יום שלישי בבוקר. הסיבה היא שלא ניתן באמצע הלילה לארגן את הצוותים לקייטנות ולגנים, ולהזמין ארוחות צהריים לצהרונים. שאר הפעילויות במתנ״סים אחר הצהריים ובתנועות הנוער יוכלו להתקיים כבר היום כרגיל".

2 צפייה בגלריה
פיקוד העורף
פיקוד העורף
פיקוד העורף
(צילום מסך: אפליקציית פיקוד העורף)

קראו גם:

עם זאת, במיוחד לאור העובדה שבמהרה התברר שברוב הערים בישראל וביניהן גם השכנה ראשון לציון, הוחלט לעשות מאמץ ולפתוח את המסגרות החינוכיות בשעה מאוחרת יותר, ולסייע להורים שצריכים לצאת לעבודה, השתנתה ההחלטה גם בבת ים.
ההודעה המעודכנת שתשמח את ההורים:
בשעה 8:55 עדכנה העירייה כי, "לאחר מאמצים מרובים רוב המסגרות החינוכיות בעיר בת-ים ייפתחו בשעה 10:00, ללא הזנה. הודעה נמסרה להורים במסגרות".