אירוע מכובד וחגיגי התקיים אמש (שלישי 18.3.2024) בהיכל התרבות של בת ים - ישיבת מועצת העיר הראשונה לאחר שצביקה ברוט נבחר לקדנציה שנייה. האירוע התחיל בהשבעת אמונים, ולאחר מכן הועלו נושאים חשובים אחרים לדיון, ביניהם גם סוגיית הכסף.
4 צפייה בגלריה
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
(צילום: עוז שכטר)

צביקה ברוט פותח קדנציה שנייה עם קואליציה נוחה יחסית, שברובה ממשיכה איתו כבר ממועצת העיר הקודמת. בתחילת האירוע נשבעו 25 חברי המועצה הישנים והחדשים אמונים, ולאחר מכן הוכרזו סגני ראש העירייה, ובמסמכים הרשמיים צויין גם השכר שירוויחו.

קראו גם:

בהתאם לחוקי מדינה, סגני ראש העיר מקבלים שכר עבור תפקידם, והוא מכובד. יש לציין שבערים שנמצאות בגירעון נאסר על העירייה למנות סגני שרים בשכר (כך למשל בהוד השרון), אך בת ים אינה נמנית על הערים הללו.

המינויים והכסף


אלי יריב מונה לתפקיד סגן ראש העירייה וממלא מקום ראש העירייה בעלות שכר שנתית של 800,000 שקל (כ-67,000 שקל לחודש), וכך גם יהודה הרוש וכן רפאל ברנז – כשכל אחד מהם מונה לתפקיד סגן ראש עיר בשכר של 800,000 שקל לשנה.
חשוב לציין, כי עיריית בת ים מציינת במכתב של גזבר העירייה, מרדכי בר שישט: "הריני לאשר כי העירייה כללה בתקציב 2024 עלות מלאה של שכר שלושת הסגנים, וכי יש ביכולתה הכספית של עיריית בת ים לעמוד בהתחייבות זו לטווח הנדרש".

4 צפייה בגלריה
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
(צילום: עוז שכטר)

בהמשך ישיבת המועצה הוחלט על מספר משרות אמון, ובהם מינוי יעקב מור לתפקיד עוזר בכיר לראש העירייה (עלות שכר שנתית של 514,000 שקל), בן מלכה לתפקיד עוזר ראש העירייה (370,000 שקל לשנה), אסתר סגל לתפקיד מנהלת לשכת ראש העירייה (330,000 שקל לשנה), עופר כהן לתפקיד עוזר סגן ראש העירייה (295,000 שקל לשנה), אריה אליהו לתפקיד עוזר סגן ראש העירייה (330,000 שקל לשנה), מרדכי יוסף שרגא לתפקיד עוזר סגן ראש העירייה (270,000 שקל לשנה), ציון חלילי לתפקיד עוזר בכיר למנכ"לית העירייה (370,000 שקל לשנה).
נושא נוסף שעלה לדיון בישיבה הראשונה הייתה הצעת ראש העירייה להמשיך במהלך הרחבת גבולות העיר, במסגרת ועדת הגבולות, נושא שכבר עלה לדיון בעבר. בפברואר 2023 כפי שפורסם גם ב"מיינט בת ים" חשף ראש העירייה, צביקה ברוט, את תוכניתו לסיפוח שטחים משכנותיו (חולון וראשון לציון) במטרה להגדיל את העיר (תוכנית שהועלתה כבר בימי ראש העירייה הקודם, יוסי בכר) התוכנית עוררה זעם רב אצל השכנות, וככל הנראה גם הפעם היא לא תעבור בשתיקה.

4 צפייה בגלריה
"מוטב שתגדיל את הכנסותיה". גבול בת ים־חולון
"מוטב שתגדיל את הכנסותיה". גבול בת ים־חולון
גבול בת ים־חולון. בת ים תתרחב על חשבון השכנה?
(צילום: שאול גולן)

ההלוואה שבת ים מבקשת מהמדינה


הערב (רביעי, 20 במרץ) תתכנס מועצת העיר באופן מצומצם יותר כדי לאשר "סיוע לרשויות מקומיות בתקופת 'חרבות ברזל' באמצעות הלוואה לזמן ארוך". במילים פשוטות: עיריית בת ים מבקשת מהמדינה הלוואה בסך 36 מיליון שקל ממשרד הפנים. זו אינה פנייה חריגה, וכמעט כל הרשויות בארץ הגישו בקשה זו מהמדינה, בה ניתן להחזיר הלוואה זו (בריבית פריים מינוס 0.5%) תוך תקופה של 15 שנים.

4 צפייה בגלריה
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
ישיבת מועצה ראשונה בבת ים
(צילום: עוז שכטר)

בדיווח הכנסות עיריית בת ים לשלושת החודשים האחרונים של 2023, כלומר מ-07 באוקטובר ועד סוף השנה, העירייה מציינת ירידה בהכנסות בסך 27 מיליון שקל (כלומר פחות ארנונה נכנסה, פחות תשלומים מאגרות רישוי, בניה, חניה ועוד), ובמקביל היו לה גם הוצאות לא צפויות, כמו צרכי חירום בסך 9 מיליון שקלים. בסך הכל, כאמור, 36 מיליון שקלים מצטבר – שהעירייה לא ציפתה להם בשל המלחמה, ומבקשת את החזרתם מהמדינה.