עמודי תאורה שקורסים, גשר הולכי רגל שמתמוטט ושוקע לתוך האדמה, מדרכה מתפוררת ואינספור מפגעים שעלולים להיות מסכני חיים מדווחים מדי יום בחוף תאיו שבטיילת בת ים. העירייה אמנם מטפלת בחלק מן המקרים, אך לכאורה נראה שיש מכנה משותף אחד לכל המקרים: איכות הבטון.
3 צפייה בגלריה
סדקים בבטון בחוף תאיו
סדקים בבטון בחוף תאיו
סדקים בבטון בחוף תאיו
(צילום: באדיבות התושבים)
לפני שש שנים, בשנת 2017, התגאתה עיריית בת ים כי סיימה לשפץ את חוף תאיו, עת השלימה סלילתו של שביל המוביל מחניות הנכים בחוף תאיו הדרומי ישירות לסככה מוצלת. השביל מיועד למבקרים המסתייעים בכיסאות גלגלים ולשימוש עגלות ילדים. בנוסף, העירייה ביטנה את המדרכות מסביב ואף הוסיפה שני גשרי הולכי רגל מבטון.
אלא שכל כמה זמן, שבילי הגישה לחוף הים והמדרכות מסביב מתפוררים לתוך עצמם, ומהווים סכנה בטיחותית להולכי רגל, ובטח שלא מאפשרים גישה לנכים או אף למשפחות עם עגלות ילדים.

3 צפייה בגלריה
סדקים בבטון בחוף תאיו
סדקים בבטון בחוף תאיו
סדקים בבטון בחוף תאיו
(צילום: באדיבות התושבים)

השבוע תיעדו פעילים חברתיים מבת ים את אחד משני גשרי הבטון שמובילים לתוך חוף תאיו, ונראה שהגשר נסגר בשל התפוררות הבטון והתנפחות משקעי החול שמתחתיו. מסתבר שזו אינה הפעם הראשונה שזה קורה, ומומחה בטון שהגיע לאיזור ביום ראשון סיפר: "העירייה יודעת שיש להשתמש בבטון איכותי, שיכול לעמוד בקורוזיה ובמליחות הגבוהה שמגיעה מן הים. כל עוד ימשיכו 'להתקמצן' ולהשתמש בבטון זול ומדולל, הגשרים פה ימשיכו לקרוס ולהתפורר".
תושב בת ים שעבר באזור סיפר: "פתוח רק גשר בטון אחד מתוך השניים המובילים לתוך חוף תאיו, וזה רק עניין של זמן עד שהעירייה תצטרך לסגור גם את הגשר הנוסף לשיפוצים. זה בהחלט לא פעם ראשונה".
מחדל נוסף בדיוק באותה כניסה לחוף הוא עמוד התאורה שעומד באופן אלכסוני כמו מגדל פיזה, כיוון שאיכות הבטון שממצקת אותו לאדמה החלה להתפורר אף היא: "עמוד התאורה יכול לקרוס ממש כל כרגע, וליפול למישהו על הראש", מספר הפעיל החברתי מאיר בכר, ומוסיף: "מעבר לזה שהוא יקרוס, כנראה גם ימשוך איתו את חוטי החשמל המחוברים אליו – מפחיד לחשוב שהכבלים שיימשכו יחשמלו כל מה שעומד קרוב לעמוד. סכנת חיים ממשית וברורה. כבר התקשרתי לעירייה בקשר לזה כמה פעמים, אך הפקחים הגיעו לטפל רק בגשר ולא בעמוד התאורה".

3 צפייה בגלריה
סדקים בבטון בחוף תאיו
סדקים בבטון בחוף תאיו
עמוד התאורה - כמו מגדל פיזה
(צילום: באדיבות התושבים)

לפי התמונות שהגיעו למערכת "מיינט בת ים", נראה שגם כל מדרכות הולכי הרגל שסובבות את הטיילת הסמוכה לחוף תאיו מתפוררות ומהוות סכנה בטיחותית להולכי רגל, ובטח שלא מאפשרת לעבור עם עגלות ילדים או עם כסאות גלגלים לתוך החוף.
"עד שהעירייה לא תחליף את קבלן הבטון", אומר בכר, "אנחנו רק נמשיך לראות פה נזקים שעלולים להיות מסכני חיים. העירייה כל פעם 'מתקנת' את זה שוב ושוב, זה תמיד אותו קבלן בטון, וזה עולה עוד ועוד לתושבי בת ים, והבעיה לעולם לא נפתרת".

קראו גם:

תגובת עיריית בת ים: "הנושא מטופל על ידי הגורמים המקצועיים לאחר שנבדק על ידי מהנדס מבנים, לצורך בטיחות חלק מהגשר נחסם בעקבות שינוי השיפועים שהתרחש שם".