במקום להקל, מקשים: עמותת "יד שרה", שכל ייעודה הוא לסייע לנכים, פועלת במקום לא נגיש, שמובילות אליו מדרגות רבות.
2 צפייה בגלריה
"חייבים פתרון". יד שרה בבת ים
"חייבים פתרון". יד שרה בבת ים
"חייבים פתרון". יד שרה בבת ים
(צילום: פרטי)
נטלי ויטבסקי, תושבת העיר המטפלת באדם נכה, הגיעה לסניף העמותה ברחוב בורוכוב בעיר במטרה לסייע למטופל שלה לקבל כיסא גלגלים. אלא שבכניסה למקום היא הופתעה לגלות כי הוא נמצא בקומה העליונה, ובינה ובין הסניף מפרידות מדרגות רבות.
"לא ברור איך אדם שבא לקחת כיסא גלגלים או קביים מתמודד עם המצב הזה", אומרת ויטבסקי. "לי היה קשה להעלות ולהוריד כיסא גלגלים, אז איך נכה אמור לעשות את זה? אבסורד שעמותה שמטרתה לסייע לנכים מקבלת מבנה לא נגיש".
כבר 20 שנה שסניף יד שרה בבת ים פועל מהמבנה הלא נגיש. עובדים במקום יודעים לספר כי לפני שנים רבות עיריית בת ים הבטיחה לסייע ואף שלחה עובד שיעזור לנכים, אך האיש הגיע ליום אחד בלבד ונעלם.

קראו גם:

"מתברר שאף אחד לא עוזר להם, זה שובר את הלב", מסכמת ויטבסקי. "אני בעצמי עזרתי שם לשני נכים להוריד ציוד, וזה היה לי מאוד כבד, אז אם לאישה שעומדת על רגליה קשה, איך מצפים מנכים להתמודד עם זה? בנוסף, נכה צריך למדוד כיסא או קביים, אי־אפשר לעשות לו משלוח. לצערי האדם שעבורו הבאתי את הכיסא אמר שהוא לא מתאים לו, אז עכשיו שוב אסחב את הכיסא על גבי במדרגות? חייבים למצוא פתרון. אלה מתנדבים אדיבים, אבל הם חסרי אונים. הם סיפרו לי שלפעמים הם פשוט מפנים נכים לעמותות נגישות מחוץ לעיר. חייבים לסייע להם ולמצוא מבנה נגיש לעמותה".

2 צפייה בגלריה
מרכז סיעודי חדש במודיעין
מרכז סיעודי חדש במודיעין
איך אדם נכה אמור להגיע לשם?
(צילום המחשה: shutterstock)

מעיריית בת ים נמסר בתגובה: "כבר בוועדת ההקצאות הקרובה תעלה הבקשה להקצאה של עמותת יד שרה למבה חדש בעיר וזאת לראשונה אחרי עשרות שנים - במבנה עירוני. הנושא מטופל ומקודם מקרוב ואנו עושים הכל בכדי להעבירם לנכס ראוי ובהקדם".