תושבי בת ים ובעלי העסקים כבר כמעט התייאשו. לפי התוכנית המקורית, הקו האדום של הרכבת הקלה, היה אמור להתחיל לפעול כבר באוקטובר 2021. במציאות, העבודות התארכו ונסיעות המבחן נמשכות כבר שנה. כך שהבטחת שרת התחבורה, מירי רגב, היום (חמישי) נשמעה לתושבים כחלום שסוף סוף עומד להתגשם.
2 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן בעיר
הרכבת הקלה במהלך נסיעת מבחן
(צילום: מתן דויטש)
באירוע רשמי הבטיחה רגב, שנגמרו הדחיות. לדבריה, מיד אחרי יום העצמאות הקרוב, שיחול ב 25 באפריל (כחודשיים מהיום). הקו אדום של הרכבת הקלה יחל לפעול. מסלול הקו האדום יתחיל בבת ים, ימשיך לכיוון יפו, תל אביב ובני ברק ויסיים את מסלולו בפתח תקוה.
על פי הצפי, הקו ישמש רבע מיליון נוסעים ביום שיוכלו ליהנות מרכבת שתגיע בתדירות גבוהה במיוחד. הקו יעבור ב-9 תחנות שונות בבת ים, כולן מעל פני הקרקע.

2 צפייה בגלריה
צמודים לתוואי הרכבת הקלה בבת ים
צמודים לתוואי הרכבת הקלה בבת ים
המסילות כבר מחכות
( צילום: קובי קואנקס)

קראו גם:

בעלי העסקים בעיר קיבלו את הבשורה בשמחה. "זה כבר נשמע כמו חלום שלעולם לא יתממש", אמר ל"מיינט בת ים", עובד בעסק ברחוב העצמאות והוסיף: "בפועל זה נראה כאילו סיימו לבנות אותה ממזמן, אבל יש עדיין גדרות ושילוט ובלגן מסביב, תכל'ס הם יכלו להפעיל אותה מזמן בבת ים, לא יודע מה קורה בשאר הארץ, כאן היא ממילא נוסעת כל הזמן. הגיע הזמן שזה יקרה והלוואי שזה באמת יחזיר את כל הלקוחות שברחו מרוטשילד".