העבודות על הרכבת הקלה הולכות ומתקדמות, וממש בקרוב (אולי אפילו בנובמבר הקרוב, אם הכל יתנהל כמו שצריך) תתחיל הרכבת לפעול באופן סדיר ברחבי העיר בת ים, ותגיע עד לפתח תקוה. בשבוע שעבר הוסרו הגדרות לאורך תוואי המסילה ברחובות הרצל ורוטשילד, ודיילים מטעם נת"ע כבר פועלים באזור ומעניקים הסברים והכוונה.
3 צפייה בגלריה
צמודים לתוואי הרכבת הקלה בבת ים
צמודים לתוואי הרכבת הקלה בבת ים
צמודים לתוואי הרכבת הקלה בבת ים
( צילום: קובי קואנקס)
מעבר לשינויים הדרמטיים בדרכים ובכבישים - גם הרגלי התשלום שלכם צפויים להשתנות. יצאנו לבדוק כמה זה יעלה לכם?
עבור נסיעה מקצה לקצה של המסלול (מבת ים ועד פתח תקוה) תידרשו לשלם 12 שקל.
נסיעה חלקית (של כמה תחנות) על המסלול האדום תעלה 5.5 שקלים.

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בבת ים
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בבת ים
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בבת ים
(צילום: נת"ע)

מי זכאים להנחה?
על פי תקנון משרד התחבורה, נוסעים מעל גיל 75 ייסעו בחינם, וגם חיילים לא ידרשו לשלם אלא רק להעביר כרטיס באמצעות הפרופיל ברב קו.
נשים מעל גיל 62 וגברים מעל גיל 67 זכאים ל-50 אחוז הנחה בכפוף לטעינת הרב קו או דרך הישומון.
גם תלמידים זכאים ל-50 אחוז הנחה ברכישת מנוי חודשי, טעינת פרופיל ברב קו או בישומון.
התשלום כפי שכבר ודאי הבנתם לא יבוצע במזומן אלא אך ורק באמצעות כרטיס הרב קו או היישומון (אפליקציה) הייעודי.

קראו גם:

3 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בבת ים
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בבת ים
הרכבת הקלה בנסיעת מבחן ראשונה בבת ים
(צילום: נת"ע)
מה יקרה למי שיחליט לא לשלם?
לא מומלץ. מי שייתפס ע"י הפקחים שינועו ברכבות ויערכו בדיקות אקראיות, צפוי לספוג קנס בסך 180 שקלים יקרים.