תוהים אם אתם גרים בשכונה טובה בבת ים? יש הרבה קריטריונים לבדוק את זה: בתי ספר, גני ילדים, מוסדות תרבות ובידור, גישה נוחה לרכבת הקלה ולאוטובוסים ועוד. אבל, יש עוד קריטריון אחד: מה מצב הפשע בשכונה? האם אתם גרים במקום שהמשטרה מכירה יותר מדי טוב? עכשיו יש תשובה.
2 צפייה בגלריה
נתוני הפשע נחשפים
נתוני הפשע נחשפים
נתוני הפשע נחשפים
(צילום המחשה: canva)

אתר הנדל"ן "מדלן" חשף השבוע את מפת הפשע של ישראל, בפילוח על פי שכונות, על פי נתוני המשטרה לשנת 2023, ולפי מספר התיקים שנפתחו.
יש לציין כי רק לפני כשנה, ערך אתר "מדלן" בפעם הראשונה אי פעם ניתוח של מפת הפשיעה בישראל וחילק אותה לשכונות, וזאת לאחר שמשטרת ישראל הנגישה לראשונה את נתוני הפשע של שנת 2022 לציבור הרחב. השנה, כאשר ביקשו לעשות זאת שוב התברר שהנתונים לא היו זמינים, ורק לאחר בקשות חוזרות ונשנות, ואף התערבות של התנועה לחופש המידע, חשפה המשטרה את הנתונים. אז מה קורה בבת ים?

קראו גם:

השכונות שמככבות ברשימת הפשע של המשטרה


מהנתונים עולה שמרכז בת ים (אזור הרחובות בלפור, פנקס, דנין פרלשטיין, הרשת והסביבה) הוא אחד מן האזורים המובילים בישראל בכל הקשור לפריצה לבתים פרטיים. 43 תיקי משטרה נפתחו בשנה האחרונה.
בת ים נמצאת בטבלה לצד יפו, שכונת התקווה בתל אביב ושכונת רמב"ם בראשון לציון.
צפון מערב בת ים (שהקצה הצפוני שלה הוא רחוב שמחה הולצברג הגובל ביפו) מככבת בטבלה עם 496 תיקי משטרה הקשורים לעבירות רכוש במהלך השנה החולפת. שכונה זו בבת ים ממוקמת קצת אחרי פלורנטין, כרם התימנים ודרום רוטשילד בתל אביב.
צפון מערב בת ים מככבת בטבלאות גם עם 203 עבירות תקיפה במהלך שנת 2023. יש לציין שמדובר רק במקרים שהגיעו למשטרה ונפתחו עבורם תיקים, כך שיתכן שלא כל המקרים שהתרחשו נמצאים ברשימה הרשמית. באר שבע היא העיר שניצבת ראשונה ברשימה הלא מחמיאה הזו.
ומה קורה בחולון? שם ניצבת קריית שרת עם 91 מקרים של גניבת רכב במהלך שנת 2023. נראה שהעיר חולון נמצאת בין עשר הערים הנחשקות ביותר בארץ על ידי שוהים בלתי חוקיים המחפשים אחר רכבים ולהעבירם מעבר לקו הירוק. קריית שרת נמצאת בטבלה לצד פסגת זאב בירושלים (181 רכבים), מרכז העיר נתניה (148 רכבים) ומרכז הרצליה (134 רכבים).
חשוב לציין לטובה: ששום שכונה בחולון או בבת ים לא העפילה לרשימת עשר השכונות המובילות בתחומי ביטחון, עבירות סמים או רצח.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל אתר מדלן, טל קופל
מנכ"ל אתר מדלן, טל קופל
מנכ"ל אתר מדלן, טל קופל
(צילום: אורית פניני)

טל קופל, מנכ"ל מדלן: "אנחנו רואים שמכת הפשיעה מגיעה לכל חלקי החברה הישראלית, וממש אינה נחלתן רק של 'שכונות פשע' - להיפך, בין השכונות שמככבות בטבלאות הפשיעה נמצאות גם שכונות מבוקשות עם אוכלוסייה ממעמד סוציו אקונומי גבוה, שהמחירים בהן למ"ר הם מהגבוהים ביותר בישראל. למרבה הצער, מהנתונים עולה שהפשע כבר אינו בעיה של אוכלוסיות שוליים בישראל, אלא מחלחל לכל מקום כמעט".