בת ים עומדת בפקק: בעקבות העבודות על הרכבת הקלה בחולון ובבת ים, נחסמים לסירוגין צירים מכרזים בערים, ולרוב התושבים מגלים על כך רק כשהם עמוק בתוך הפקק. "בדרך כלל בחופש הכבישים ריקים, השנה החופש הפך לסיוט, אני מאחר לעבודה בארבעים דקות", אומר אחד התושבים.
1 צפייה בגלריה
"מה יקרה בספטמבר?". פקקים בחולון
"מה יקרה בספטמבר?". פקקים בחולון
"מה יקרה בספטמבר?". פקקים בחולון
( צילום: קובי קואנקס)
קראו גם:

"כל העיר שיפוצים"

כבר תקופה ארוכה שבבת ים מתמודדים עם פקקים רבים עקב העבודות על הרכבת הקלה, ולאחר תקופה ממושכת שבמהלכה כל ציר יוספטל היה פקוק, השבוע לראשונה חל שיפור במצב.
"חווינו קטסטרופה ברחובות ששת הימים, משה שרת, קרייתי ורמז, עקב סגירת רחוב יוספטל", מספר תושב העיר יהודה פנחסוב. "למזלנו, אחרי שבועיים הציר נפתח ויש הקלה, אבל אין לדעת מה יקרה כי כל העיר שיפוצים".
הפקק ברחוב יוספטל נגרם בשל כך שבמקביל לעבודות, נאלצו בנת"ע לטפל בקו תשתית שהתפוצץ, ולכן התושבים חוששים כי הפקקים ישובו כשייערכו בציר עבודות נוספות. "עד שהרכבת הקלה תתחיל לפעול בעיר, נמשיך לעמוד בפקקים".

"איחרתי לעבודה בארבעים דקות"

גם בחולון המצב לא מבשר טובות לנהגים. בשבוע שעבר נסגר רחוב ברקת בחולון למשך שלושה ימים, במקטע שבין שדרות מנחם בגין לרחוב פנחס לבון.
השבוע נסגר רחוב חיים בר לב בעיר במקטע שבין רחוב משה דיין לשדרות מנחם בגין, ומיד לאחר מכן נסגר המקטע שבין שדרות מנחם בגין ורחוב משה דיין. לכך התווספה ביום שלישי בלילה גם התאונה הראשונה של הרכבת הקלה בגוש דן, שהתרחשה בבת ים, ועוררה לא מעט חשש בקרב תושבים.
השינויים הרבים, שלרוב הנם זמניים ולכן התושבים מתקשים לעקוב אחריהם, גורמים לפקקים רבים בכל האיזור, ותושבים שנוהגים בשעות הבוקר על צירים כמו דגניה, הופיין, ההסתדרות ופיכמן, מדווחים על עומסי תנועה כבדים, ונראה שגם בחודשי הקיץ, בהם התנועה לרוב דלילה יותר, הנהגים ממשיכים לבזבז זמן רב על הכביש.
"מאז הקורונה כל הארץ פקק אחד גדול, אבל בחולון הוסיפו לזה את העבודות על הרכבת הקלה", אומר אורי וייס, המתגורר ברחוב ברקת. "דווקא בחופש הגדול יש פחות תנועה, אבל לצערי אנחנו לא באמת נהנים מזה. צריך להבין שהאזרח הפשוט לא מתעדכן כל יום אילו כבישים נחסמים. אותי זה ממש הפתיע. כל הזמן יש כאן עבודות ובלגן, אבל סגירה גורפת כזאת לכמה ימים עוד לא הייתה לנו. כשכבר הצלחתי לצאת מהאיזור היה סיוט. אני עובד בראשון לציון ואיחרתי בארבעים דקות. לא רוצה לדעת איך מסתדרים אנשים שעובדים רחוק יותר או צריכים להגיע ליציאות לכיוון תל אביב, הרצליה והלאה. יותר גרוע, אני לא רוצה לדעת מה יקרה בספטמבר כשהילדים יחזרו למסגרות ואז הכבישים תמיד יותר עמוסים".