כך (כמעט) נמלט הנאשם ברצח יורי וולקוב מהעמדה לדין. כתב אישום שהוגש בבית משפט השלום בתל אביב נגד שלושה צעירים תושבי תל אביב, חושף איך ניסה עדי מזרחי, רוצחו של יורי וולקוב, תושב בת ים, להעלים ראיות אחרי הרצח שבוצע בשנה שעברה בחולון.
5 צפייה בגלריה
תיעוד של בני הזוג וולקוב מתעמתים עם מזרחי  רגעים ספורים לפני הרצח
תיעוד של בני הזוג וולקוב מתעמתים עם מזרחי  רגעים ספורים לפני הרצח
תיעוד של בני הזוג וולקוב מתעמתים עם מזרחי רגעים ספורים לפני הרצח
(מתוך הרשתות החברתיות (לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים))
על פי כתב האישום, מזרחי ביקש מהנאשמים לעזור לו למחוק סימנים שהיו על האופנוע שלו ולהעלימו, ואף ביקש טלפון נייד חלופי. השלושה, מוסטפא אבו סייף (24), עדין עכילה (23) ונתי שריפוב (26) מואשמים בכך שסייעו למזרחי אחרי הרצח לטשטש ראיות על מנת להקשות על חקירת המשטרה.

הדקירה והצילום


יורי וולקוב ז"ל נרצח בסמוך לשעה 18:30 ב־23 לנובמבר 2022, כאשר שהה יחד עם בת זוגו לנה וולקוב, שניהם תושבי בת ים, בחולון לצורך בחינת דירה להשכרה. לאחר שנפרדו לדרכם, יורי המשיך למשמרת לילה בבית החולים איכילוב, שם עבד ככוח עזר רפואי. כשחצתה לנה את מעבר החצייה שבצומת הרחובות אילת ושדרות יוספטל בחולון, הגיח עדי מזרחי, שהיה רכוב על קטנוע ימאהה, ועבר באור אדום, ועל פי הנטען כמעט דרס את לנה.

קראו גם:

לנה צילמה את מזרחי בטלפון הסלולרי שלה, כדי להעביר את המידע למשטרה. מזרחי עקב אחריה, ולטענתה דרש ממנה את הטלפון תוך שהוא מאיים עליה. לדבריה, אמרה לו שמחקה את הסרטון, אך הוא המשיך בדרישותיו. בשלב זה ניגש אליהם יורי. בתגובה, מזרחי שלף חפץ חד, דקר את יורי בליבו לעיני אשתו, וברח. כתוצאה מהדקירה הקטלנית התמוטט יורי על אי התנועה בצומת ומותו נקבע כשעה לאחר מכן.
כתב אישום בגין רצח כבר הוגש נגד מזרחי, אך כעת עם הגשת כתב אישום נגד שלושת החשודים הנוספים, נחשפו פרטים חדשים מאותו לילה.

5 צפייה בגלריה
האלמנה לנה עם תמונת יורי ז"ל
האלמנה לנה עם תמונת יורי ז"ל
האלמנה לנה עם תמונת יורי ז"ל
(אריק מרמור)

הפגישה והבקשה


בשבוע שעבר הגישה פרקליטות מחוז חיפה כתב אישום נגד שלושת הצעירים, שעל פי הנטען נגדם סייעו למזרחי לאחר מעשה.
בכתב האישום שמגולל את ניסיונותיו של מזרחי להעלים ראיות אחרי הרצח, נטען כי בשעה 20:27, כשעתיים לאחר האירוע, הגיע אבו סייף לביתו של מזרחי ברחוב יוטבתה בחולון, והשניים שוחחו מחוץ לביתו. דקות ספורות לאחר שאבו סייף עזב את המקום, מזרחי ובת זוגו נסעו לביתו של אבו סייף.
ביום למחרת, נטען, בשעה 11:08, נפגש אבו סייף עם מזרחי ושריפוב, הנאשם בנפרד בתיק, מחוץ לביתו של מזרחי, כאשר אבו סייף ידע כי מזרחי ביצע את הרצח.
במהלך הפגישה, נטען, ביקש מזרחי משניהם את עזרתם לאחר מעשה הרצח, במחיקת סימנים ייחודים שהיו על גבי האופנוע. מזרחי ביקש אספקת נוזל טרפנטין, טלפון נייד חלופי ואף את העלמת האופנוע מביתו.

5 צפייה בגלריה
דריה וולקוב בהלווית אביה. יורי ז"ל
דריה וולקוב בהלווית אביה. יורי ז"ל
דריה וולקוב בהלווית אביה. יורי ז"ל
( צילום: יריב כץ)

על פי הנטען, באותו היום, בשעה 11:42, הביא שריפוב לביתו של מזרחי טלפון סלולרי חדש בתוכנית של תשלום מראש, כך שלא ניתן יהיה לאתר את השיחות. בהמשך, נטען עוד, הביא הנאשם לביתו של מזרחי בקבוק ובו נוזל הטרפנטין, כדי שמזרחי יוכל להסיר באמצעותו סימנים ייחודיים מהאופנוע, במטרה למנוע את זיהויו.
בכתב האישום שהוגש באמצעות עו"ד כנרת כאהן־מור ועו"ד אביב בר אור מפרקליטות מחוז תל אביב נטען, כי בהמשך לכך, לאחר הפגישה עם מזרחי ועד השעה 15:56, תיאם אבו סייף עם עדין עכילה, הנאשם השלישי בתיק, כי עכילה ייקח את האופנוע מביתו של מזרחי.
על פי הנטען, עכילה ידע כי מזרחי מעורב ברצח, והסכים לקחת את האופנוע לצורך העברתו לאדם אחר ולסייע להימלטותו של מזרחי מעונש.

5 צפייה בגלריה
הנאשם עד מזרחי בבית המשפט
הנאשם עד מזרחי בבית המשפט
הנאשם עד מזרחי בבית המשפט
(פרטי)

המזימה שנכשלה


בהמשך כתב האישום טוענים בפרקליטות כי מזרחי הוציא את האופנוע מחוץ לביתו והותיר אותו ברחוב, בכוונה כי אבו סייף או מי מטעמו ייקח את האופנוע. לצורך כך השאיר מזרחי את מפתח האופנוע בתוך המתנע, והותיר את הקסדה על כידון האופנוע.
דקות ספורות לאחר מכן, נטען, הגיעו עכילה ואדם אחר לביתו של מזרחי, על פי הכוונתו של אבו סייף. עכילה עלה על האופנוע ונסע מהמקום עד שנעצר על ידי שוטרים כמה מאות מטרים לאחר מכן.
בסיכום כתב האישום ציינה הפרקליטות כי מזרחי עבר עבירה מסוג רצח, ובמעשיהם הנאשמים עזרו לו להימלט מעונש. שלושת הנאשמים מואשמים בביצוע עבירה של מסייע לאחר מעשה. משפטם של השלושה ייפתח ב־27 באוקטובר.

5 צפייה בגלריה
עדי מזרחי בעת הדיון להארכת מעצרו
עדי מזרחי בעת הדיון להארכת מעצרו
עדי מזרחי בעת הדיון להארכת מעצרו
(צילום: יריב כץ)

לגבי מזרחי, בכוונת הפרקליטות לנסות ולהרשיעו ברצח בכוונה, שכן הדקירה כוונה היישר ללבו של וולקוב. במקרה כזה העונש הצפוי לו הוא מעל 20 שנות מאסר.

הרצח וההסתרה -- שלב אחר שלב*


23.11.2022
18:30 אירוע הדקירה בו נרצח וולקוב
20:27 הנאשם אבו סייף מגיע למזרחי
24.11.2022
11:08 פגישה בין אבו סייף ושריפוב למזרחי כדי ל'טפל באופנוע'
11:42 שריפוב מביא למזרחי טלפון נייד חדש
15:56 הנאשמים פועלים ללקיחת האופנוע 'המפליל'
* לפי המיוחס בכתב האישום