בשנים האחרונות הופכת בת ים בהדרגה לעיר של מגדלים, והמספרים לא משקרים ומוכיחים כי בת ים היא אחת המובילות בטבלת התחלות בניית המגדלים בישראל, מה עוד מלמדים הנתונים? כל הפרטים לפניכם.
3 צפייה בגלריה
(מגדלים ברחוב הקוממיות, בת ים | צילום: קובי קואנקס)
מדובר בשיא של עשור בבנייה של מגדלים בשוק הנדל"ן הישראלי. הצורך הגובר ביחידות מגורים והיעדר קרקעות פנויות לבנייה במיוחד באזורי הביקוש, כמו גם מדיניות מינהל התכנון לעודד בנייה לגובה על פני בתים צמודי קרקע או בנייני בוטיק נמוכים, הובילו בתקופה האחרונה לעלייה חדה בהתחלות הבנייה של דירות במגדלים בני 21 קומות ומעלה.
לפי ניתוח נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) שבוצע במשרד טיטו-אומן אדריכלים, בתקופה האחרונה (שנת 2020 וברבעון הראשון של שנת 2021) החלו להיבנות בארץ 7,426 דירות בבניינים בני 21 קומות ומעלה, שתפסו נתח של יותר מ-12% מסך התחלות הבנייה בישראל בתקופה זו. זאת, לעומת נתח של 10% בכל אחת מהשנים 2018-2019.
3 צפייה בגלריה
הערים המובילות בשיעור התחלות הבנייה במגדלים
הערים המובילות בשיעור התחלות הבנייה במגדלים
הערים המובילות בשיעור התחלות הבנייה במגדלים
(.)
בהתפלגות הנתונים לפי ערים, המובילות בשיעור התחלות הבנייה של מגדלים מתוך סך התחלות הבנייה הן גבעת שמואל (184 יח"ד במגדלים בני 21 קומות ומעלה – 94% מסך התחלות הבנייה בעיר בתקופה זו), בת ים וקריית אונו – 58% כל אחת, הוד השרון עם 54%, נתניה וקריית ים – 42% כ"א, אשדוד עם 38%, רמלה עם 37%, ת"א עם 36% וחיפה עם 34% סוגרת את העשירייה.
3 צפייה בגלריה
הערים המובילות בהתחלות בנייה של מגדלים
הערים המובילות בהתחלות בנייה של מגדלים
הערים המובילות בהתחלות בנייה של מגדלים
(.)
קראו גם:
עוד עולה מהנתונים כי הערים המובילות בכמות התחלות הבנייה במגדלים בני 21 קומות ומעלה הן תל אביב (כמובן) עם 1,267 התחלות בנייה ומיד אחריה ראשון לציון עם 978. נתניה ניצבת שלישית עם 870, קריית אונו עם 676, רמלה עם 546, רמת גן עם 477, אשקלון עם 427, קריית גת עם 316, הוד השרון עם 306 ואת העשירייה הראשונה סוגרת קריית ים עם 267 יח"ד שהחלו להיבנות.
אדריכל יואב אומן, בעלים ושותף במשרד טיטו-אומן אדריכלים, מציין כי: "בניית המגדלים תלך ותגדל במרכז וגם בפריפריה. אנו רואים את זה גם במסגרת פרויקטים של התחדשות עירונית - לא פלא שאנחנו רואים את קריית אונו בצמרת הטבלה. ניתן לראות זאת גם במסגרת פרויקטים של עירוב שימושים שכוללים מסחר מבני ציבור משרדים ומגורים באותו מגדל, מגמה זו מקבלת עידוד ממינהל התכנון על ידי שילוב מבני ציבור במגדלי מגורים במטרה לנצל טוב יותר את משאב הקרקע. היום מרבית הפרויקטים שאנחנו מתכננים בפריפריה הם מעל ל-25 קומות בערים כמו אשדוד, אשקלון ובאר שבע".
איש העסקים מוטי כוזהינוף, מבעלי מגדל המגה-יוקרה "בראשית", מסביר כי "מצוקת הקרקעות בתל אביב מחייבת את גופי התכנון, הרשות המקומית והיזמים, לבחון כיצד ניתן לנצל בצורה המקסימלית את אותו משאב. הפתרון האופטימלי לכך הוא עלייה לגובה - מגדלי מגורים ומשרדים".
כל העדכונים - חדשות בת ים