עבודות התמ"א בשני בניינים ברחוב הנביאים בבת ים הסתיימו, אך השכנים בבניין הסמוך נאלצים לטענתם להתמודד עם הנזקים שנגרמו לביתם. "הם קיבלו דירות חדשות, ולנו הקבלן אמר שאם אנחנו רוצים תיקונים עלינו לשלם".
2 צפייה בגלריה
"הרס וחורבן". הבניין ברחוב הנביאים
"הרס וחורבן". הבניין ברחוב הנביאים
"הרס וחורבן". הבניין ברחוב הנביאים
(צילום: פרטי)
בימים אלה מסתיים פרויקט תמ"א 38 בשני בניינים ברחוב הנביאים בעיר, ובזמן שדיירי הבניינים מרוצים ומקבלים דירות משודרגות, דיירים מהבניין הסמוך טוענים כי שילמו מחיר כבד על ההתחדשות העירונית של שכניהם.
"זה פרויקט שנמשך שנים רבות", טוען דייר מהבניין הסמוך. "כל הזמן הזה התמודדנו עם רעש, אבק והרבה אי־נעימות, כי היו ימים שלמים שבהם חסמו לנו את החניות. כל הזמן אמרו לנו שהעבודות דורשות העברה של כלים כבדים דרך החצר והחניות שלנו, שאין ברירה וניאלץ להתמודד עם זה, אבל שבסוף העבודות יחזירו הכל למקום ויסדרו כל מה שצריך".
לטענת הדיירים, לאחרונה נודע להם כי הפרויקט לקראת סיום, והם הופתעו לגלות כי הם צפויים להישאר עם נזקים רבים.
"הם הרסו לנו את הגינה של הבניין, עקרו חומה ושברו את כל השביל עם כלי העבודה שלהם. מבחינתם זה המצב, והם משאירים אותו ככה ‑ הכל הרס וחורבן. כשפניתי לקבלן ושאלתי מה עם ההבטחות שלו, הוא ענה שהוא מתקן רק את המעבר, ואם אנחנו רוצים שיתקן את החניות והחצר אז עלינו לשלם לו. זה שיא החוצפה. שיהיה לדיירים לבריאות, אני שמח בשבילם, אבל למה אני צריך לסבול? אחרי שנים שסתמנו את הפה מתברר שאנחנו משלמים את המחיר הכי יקר עבור ההתחדשות שלהם".

2 צפייה בגלריה
מיזמי תמ"א 38 בירושלים
מיזמי תמ"א 38 בירושלים
מיזמי תמ"א
( צילום המחשה: עמית שאבי)

מנהל הפרויקט מסר בתגובה: "מדובר בפרויקט שהועבר אליי במסגרת צו בית משפט וכונס נכסים עקב יזם שסרח. אין ספק שבעבר נגרמו לדיירים נזקים ושהקבלן הקודם הבטיח לסדר. מאז שקיבלנו את הפרויקט הקפדנו לתקן את כל השביל שנפגם וגם חלקים שלא, אך לא נגענו ואין לנו שום אחריות על החצר והחניות, ואין זה באחריותנו לתקן בניין משנת 1995 שסובל מתחזוקה לקויה כבר שנים רבות. מדובר בנזקים שנגרמו עם הזמן ונזקי הטבע ואין להם קשר לעבודות התמ"א. גם בגדר לא נגענו, וצר לנו שדייר מפיל עלינו את האחריות על דברים שאין לנו קשר אליהם".

קראו גם:

מהעירייה נמסר: "הפרויקט הסמוך עדיין בעבודה. עד גמר הבינוי על הקבלן לסיים את התיקונים כתנאי לאכלוס או שתחולט הערבות".