השבוע הוכרזה חברת רום כנרת כחדלת פרעון, וכבר הוגשה תלונה ראשונה במשטרה נגד עורך הדין שניהל את חשבון הנאמנות בחברה, מצד אחד מלקוחותיה שקנה דירה לבתו בפרויקט סי טאוור בפארק הים בבת ים.
2 צפייה בגלריה
פרויקט SEA TOWER בבת ים
פרויקט SEA TOWER בבת ים
פרויקט SEA TOWER בבת ים
(צילום הדמייה: חברת רום כנרת)
על פי הנטען בתלונה, מחשבון הנאמנות שעליו הופקד עורך הדין, ואליו הוזרמו כספי קבוצות הרכישה, נעלמו ככל הנראה למעלה ממאה מיליון שקלים.
בתצהיר שהגיש המתלונן כתב: "רכשתי דירה לבת שלי.. בפרויקט סי טאוור בת ים של חברת רום כנרת. הגעתי לחברה מפרסומים שונים בתקשורת. נפגשתי עם אנשי המכירות של החברה, במשרדי החברה בחוף בת ים. כשהגעתי למשרדי החברה, הציגו לי מצגת יפה ודגם של בניין על הים, תכניות ואת מתווה העיסקה, לאחר מו"מ בחרתי דירת 5 חדרים עם מרפסת ונוף פתוח לים, כ-125 מ"ר במחיר של 3,430,000 שקלים.
"מיד עם חתימה על הסכם הצטרפות לפרויקט, העברתי סך של 180 אלף שקלים דמי הצטרפות לחשבון נאמנות... והוזמנו לחתום על הרכישה...הוסבר לנו במפורש כמו בהסכם שכל הכספים יהיו אצל הנאמן בחשבון נאמנות עד אשר הקרקע תעבור על שמנו".
המתלונן מספר שלפי תנאי ההסכם העביר בפעימה השנייה סך של 1,920,000 שקלים ועוד 19,890 שקלים + מע"מ עבור 0.5% שכר טרחת עורך דין, וקיבל אישור חתום שהכספים התקבלו ונמצאים בחשבון הנאמן, וישוחררו רק לאחר רישום הערת אזהרה.
לדבריו: "למרות הפצרותיי ובקשותיי, עד לקריסת החברה לא נרשמה לי הערת אזהרה. לאחר קריסת החברות, התברר לי בבית המשפט שלא נרשמו לטובתי הערת אזהרה וחשבון הנאמנות ריק. הנאמן העביר את כל הכספים שבחשבון הנאמנות. הבנתי שבעצם גנבו את כספי, מבלי שיש לי זכויות בקרקע. הכסף נעלם ונגנב מחשבון הנאמנות מבלי שרשמו לי הערת אזהרה.
"על כן אני מבקש להגיש תלונה במשטרה כנגד הנאמן בחברה על גנבה. אני מבקש שיעצרו אותו לחקירה, ויפעלו בכל דרך כדי לבדוק לאן הועברו הכספים שלי, ושל רוכשי דירות נוספים. מדובר על מעילה בגובה של למעלה מ-100 מיליון שקלים להערכתי".

2 צפייה בגלריה
עו"ד גיא סרוסי
עו"ד גיא סרוסי
עו"ד גיא סרוסי
(צילום: אילן אסייג)

ממשטרת ישראל עדיין לא נמסר, אם תיפתח חקירה פלילית נגד החברה או בעלי תפקידים בה.
עורך הדין גיא סרוסי, המייצג חלק מהרוכשים במאבקם להשבת כספם שהושקע ב'רום כנרת': "על פי התמונה שנגלית לעינינו מיום ליום, עולה חשד כבד כי עשרות אם לא מאות מיליוני שקלים נעלמו מחשבונות החברה, בשל התנהלות מפירת חוק ופלילית".
עו"ד עדי בראונשטיין, בא כוח בעל השליטה ברום כנרת, מסר בתגובה: "החברה פועלת מול הנאמנים לגבש הסדר אגב מכירת נכסים, וכפי שפירטנו יש מקורות ממשיים לשלם את ההתחייבויות, כמו מכירת המרכז המסחרי ביוספטל, המשך ההליכים לגבות כספים גיבוש הסדר בפרויקט sea 3. אנו מבקשים שנדבר בעוד 30 יום או אחרי הגשת דוח של הנאמנים, כי הדעת נותנת שהם יהיו הכי אובייקטיבים".