מיכל נגרין סגרה את המפעל שלה בבת ים בשנת 2019, כ-120 מעובדי המפעל פוטרו - ומרכז המבקרים נסגר לצמיתות. במפעל התלת קומתי שברחוב כ"ט בנובמבר 5 בבת ים, נוצרו חלק מן התכשיטים הצבעוניים ביותר שידעה מדינת ישראל. בימים אלה הופקדה התוכנית של הפרויקט, שיתפוס את מקומו של המפעל.
2 צפייה בגלריה
מרכז המבקרים של מיכל נגרין בבת ים
מרכז המבקרים של מיכל נגרין בבת ים
מרכז המבקרים של מיכל נגרין בבת ים
(צילום: רמי זרנגר)

נגרין החזיקה במבנה משנת 1996, והמשיכה להרחיב את המקום ובנתה גלריה, בית קפה ומרכז מבקרים מרשים. לאחר חדלות פרעון של החברה, הנכס נמכר תמורת 12.3 מיליון שקל באמצעות נאמנים. לאחר כשנה היה זה רום גד, אחד מבעלי מחלבות גד, שרכש את הנכס. מפעל המחלבות נמצא ברחוב הסוללים, במרחק כק"מ בלבד מן המפעל של נגרין.

קראו גם:

עתה מתכוון עזרא פרחיה-כהן, מנכ"ל ואחד מבעלי מחלבות גד, להקים על שטח המפעל של נגרין מגדל משרדים בן 19 קומות. הפרויקט החדש בבת ים ישתרע על שטח של 900 מ"ר ויוקם בו מגדל משרדים בן 19 קומות, עם אפשרות למלונאות ומוסדות ציבוריים. התוכנית נידונה לאחרונה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז.

2 צפייה בגלריה
מיכל נגרין
מיכל נגרין
מיכל נגרין. במקום תכשיטים, עוד מגדלים
(צילום: אביגיל עוזי)

באמצעות חברת נכסי תבורי, פרחיה-כהן מקדם גם הקמת מגדל בן 35 קומות, על שטח מפעל מחלבות, בצמידות לקו הרכבת הקלה. בדיון שהתקיים לאחרונה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בבת ים הוצגו התוכניות לפרויקט - שטח של כחמישה דונם, כולל זכויות בנייה של כ–30 אלף מ"ר, 40 אחוז מהם בייעוד למגורים. עיריית בת ים תומכת בפרויקט לאור חשיבותו לפיתוח רובע העסקים בעיר.
חוות הדעת של מהנדס העירייה הייתה כי "מדובר בתוכנית בעלת חשיבות גבוהה. היא תואמת את מדיניות רובע העסקים ומאפשרת את התחדשותו על ידי הקצאת תועלת ציבורית ותוספת של יחידות דיור". הוועדה החליטה להמליץ על הפקדת התוכנית לוועדה המחוזית.